اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

روان شدن ترافیک یاسوج با اصلاحات ترافیکی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه ترافیک شهری یاسوج انجام شده است، گفت: اصلاحات ترافیکی یاسوج جواب داده و ترافیک این شهر گردشگرپذیر را تا حدود زیادی روان کرده است.

روان شدن ترافیک یاسوج با اصلاحات ترافیکی

سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از اصلاحات و تغییرات ترافیکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در چند ماه گذشته دفاع کرد.

وی در این گفت‌وگو با بیان اینکه نصب چراغ‌های راهنما در میدان استانداری و تعبیه کردن چپ‌گردها و راست‌گردها در این میدان تا حد زیادی کنترل ترافیک این میدان پر تردد را روان و راحت کرده است، گفت: میدان استانداری دارای پنج ورودی است و حجم زیادی از خودروها به این میدان وارد می‌شوند که اگر این چپ‌گردها و راست‌گردها نباشند همه خودروها مجبور به دور زدن میدان برای ادامه مسیر بعدی خود هستند و این موضوع ترافیک کلافه‌کننده‌ای را در میدان مرکزی شهر یاسوج رقم می‌زند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:‌ نصب چراغ راهنما در این میدان تا حد زیادی به ترافیک آن نظم داده و شاهد کاهش محسوس تصادفات در این نقطه هستیم.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که خرابی‌های چراغ راهنما در میدان استانداری و همچنین خاموش بودن آن‌ها در ساعاتی از شبانه‌روز موجب سردرگمی و نارضایتی مردم شده است، تصریح کرد: این را قبول دارم که خاموش کردن چراغ راهنما در ساعات کم ترافیک و خرابی آن‌ها موجب سردرگمی و بی‌نظمی ترافیکی می‌شود اما تلاش می‌شود با همکاری پلیس این موارد اتفاق نیفتد.

صابری ادامه داد: امکان تنظیم و کنترل خودکار چراغ‌های راهنما وجود دارد و لازم است برای این مشکلات نیز در روند کار تجدیدنظر شود تا استفاده از چراغ چشمک‌زن در این میدان به حداقل برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با این توضیحات تأکید کرد: ‌باید انصاف به خرج داد و گفت که در مجموع اقدامات خوبی در حوزه ترافیک شهر یاسوج از سوی مسئولان انجام شده چراکه این اقدامات با نظر کارشناسی و مطالعات عمیق بوده است.

وی فرهنگ رانندگی را در روان شدن ترافیک شهرهای این استان مؤثر دانست و گفت:‌ اگر در معابر و خیابان‌های این استان از جمله میدان استانداری یاسوج قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود شاهد ترافیکی روان و منظم خواهیم بود.

صابری با بیان اینکه بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات به علت عدم استاندارد بودن راه‌ها و جاده‌ها است، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ رانندگی اصلاح شود و ایرادهای فنی معابر نیز اصلاح شود، از دست رفتن جان انسانی، ناشی از بی‌برنامگی مسئولان به صفر می‌رسد.

وی ساماندهی دوربرگردان‌های میدان معلم، پل بشار، ارم و برخی نقاط دیگر شهر یاسوج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هنوز در بسیاری از معابر و میادین به نصب چراغ راهنما نیاز داریم و این اقدامات در دستور کار شورای ترافیک قرار دارد.

انتهای پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول