اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

مازندران در فضای کتابخانه‌ای محرومیت مفرط دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: به موازات توجه جدی دولت، نیکوکاران خیراندیش با ورود دلسوزانه به حوزه کتابخانه‌سازی می‌توانند مازندران را از محرومیت مفرط در فضای کتابخانه‌ای خارج کنند.

مازندران در فضای کتابخانه‌ای محرومیت مفرط دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان عباس‌آباد، جمعی از اصحاب فرهنگ و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، کتابخانه عمومی سلمانشهر افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این افتتاح حوزه کتاب و کتابخانه عمومی را نیازمند اهتمام ویژه خیران کتابخانه‌ساز و یاوران کتاب دانست و گفت: به موازات توجه جدی دولت، نیکوکاران خیراندیش با ورود دلسوزانه به حوزه کتابخانه‌سازی می‌توانند مازندران را از محرومیت مفرط در فضای کتابخانه‌ای خارج کنند.

محمداسماعیل امامزاده با بیان اینکه در استان مازندران 21 انجمن خیران کتابخانه‌ساز در آستانه تاسیس بوده و در آستانه آغاز فعالیت قرار دارند، در مورد کتابخانه سلمانشهر گفت: این کتابخانه با مساحت 700 مترمربع زیربنا و با اعتبار 335 میلیون تومان توسط اداره کل راه و شهرسازی مازندران در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع اهدایی شهرداری سلمانشهر احداث شد که امید می‌رود با بهره‌برداری از آن، نوجوانان، جوانان و فرهیختگان این شهر بتوانند از آن به نحو شایسته استفاده کنند.

وی گفت: این کتابخانه دارای بخش کودک، کافی‌نت، دو سالن مجزا برای خواهران و برادران، مخزن و بخش‌های ویژه دیگر است.

بخشدار سلمانشهر نیز در این مراسم با اشاره به نقش مطالعه و کتاب در توسعه فرهنگی، یکی از مهمترین محورهای فرهنگی در شهرهای ساحلی استان را کتابخانه عمومی ذکر کرد و گفت: کتابخانه عمومی شناسنامه فرهنگی و تابلوی شخصیت اجتماعی یک جامعه است و سلمانشهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ساحلی عمیقا از کمبود کتابخانه عمومی رنجور بود که این نقیصه امروز مرتفع شد.

محمد نورمحمدی بیان داشت: کتاب غذای روح بشر است و باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

فرماندار شهرستان عباس‌آباد نیز با تشکر از شهرداری و شورای اسلامی سلمانشهر بابت واگذاری زمین این کتابخانه و پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری، کتابخوانی را فرهنگ متعالی و سعادت آفرین توصیف کرد.

عباس خادمی گفت: استراتژی رشد فرهنگی در جامعه اسلامی باید بر اساس کتاب و کتابخوانی باز تولید شود.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول