اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی چناران:

قانون و موازین اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی شورا رعایت شود

بخشدار مرکزی چناران گفت: رعایت قانون و موازین دینی و اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی موجب جلب اعتماد و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای می‌شود.

قانون و موازین اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی شورا رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حسین قریب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نه تنها رعایت قانون و موازین دینی و اخلاقی سبب ایجاد حماسه سیاسی در صحنه انتخابات می‌شود بلکه می‌تواند جلوی تخلفات و قانون‌گریزی را سد کرده و چشم طمع دشمنان این نظام و انقلاب را در موضوع انتخابات، کور کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه‌ای است که مبتنی بر اصول و ضوابط اسلامی و انعکاس‌دهنده خواست عمومی و قلبی امت اسلامی باشد.

قریب ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران امور کشور از طریق اتکا به آرا عمومی و از راه انتخابات اداره می‌شود، طبق دستور قرآن کریم شوراهای اسلامی روستا و شهر باید تصمیم‌گیری و اداره امور شهری را برعهده گیرند.

بخشدار مرکزی چناران بیان کرد: برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور در هر شهر، روستا و بخش با نظارت شورایی به نام شورای شهر، روستا صورت می‌گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند و حتی مقامات محلی و کشوری ملزم به رعایت تصمیمات آنها در حدود اختیارات شوراها هستند.

قریب گفت: ضرورت دارد بستر و فضای مناسبی را برای داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم کرده تا آنها بتوانند با ارائه برنامه‌ها و نظرات و دیدگاه‌های خویش، آراء مردم را به خود جلب و انتخاب شوند.

وی افزود: شهر یا روستا به عنوان یک موجود زنده در ابعاد مختلف دارای نیازهایی است که عضو شورا باید بتواند آنها را شناسایی و بر آنها اشراف داشته باشد تا با شناخت به موقع، پاسخگویی لازم را برای رفع نیازها در موعد خاص و مقرر داشته باشد تا بتواند به حیات و بالندگی خود ادامه دهد.

قریب ادامه داد: از دیگر ویژگی‌ها و لازمه‌های ضروری برای شورا می‌توان به توانایی شناخت منابع پایدار درآمد شهری، اطلاعات کلی و مورد نیاز در حوزه شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری، تعهد به حفظ محیط زیست شهری سالم، اعتقاد به اصل خرد جمعی و ظرفیت قبول تصمیمات اکثریت، داشتن سعه صدر، اختصاص وقت لازم برای شهر و مردم، توانایی نظارت بر اقدامات شهرداری و اشراف بر قوانین و آئین‌نامه‌های موضوع توانمندی در تجزیه و تحلیل مسایل شهری و پدیده‌های شهر نام برد.

بخشدار مرکزی چناران تاکید کرد: هرچه به 24 خرداد ماه نزدیک‌تر می‌شویم، کم‌کم فضای رقابت سیاسی بین گروه‌ها و افراد و چهره‌ها گرمتر می‌شود ، لذا باید از اصول رقابت سیاسی سالم و مد نظر رهبری معظم انقلاب و قانون مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/70003/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول