اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور:

کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد تعطیل شود

معاون فرماندار شهرستان نور گفت: کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد باید تعطیل شود.

کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: کمپ‌های غیرمجاز، غیراصولی و غیربهداشتی است و بدون حضور پزشک و روانپزشک اقدام به تجویز دارو و اعمال ضرب و نیز گرفتن شیلنگ آب سرد بر روی معتاد می‌کنند.

وی ابراز داشت: این گونه اعمال که بسیار خطرناک است گاهی با اعتراض و شکایت خانواده‌ها و بستگان معتادان روبه‌رو است و نتیجه خوبی هم ندارد و محل درآمد برای بعضی‌ها شده است که باید با صدور احکام قضایی تعطیل و پلمب شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور بر نظارت بیشتر و جدی‌تر بر سفره‌خانه‌های سنتی تاکید کرد و از نیروی انتظامی خواست، سفره‌خانه‌های فاقد پروانه کسب را شناسایی و تعطیل کنند.

رئیس بهزیستی نور نیز از مراجعه تعدادی از متصدیان برای اخذ مجوز خبر داد و گفت: سیر مراحل صدور مجوز باید طی شود و یکی از شروط صدور مجوز معرفی پزشک و کادر تخصصی ترک اعتیاد است که بیشتر متقاضیان از معرفی پزشک عاجزند و عقب‌نشینی می‌کنند.

غلامرضا تقی‌پور با اشاره به اینکه بهزیستی دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد است از سایر ادارات و دستگاه‌ها خواست تا هر سه ماه یک بار مهم‌ترین فعالیت‌ها و عملکرد خود را به این کمیته ارسال تا در جلسات ستاد بررسی شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش نور نیز در این جلسه اعتیاد را از جمله اهداف دشمن برای از کار انداختن نیروی کار در جامعه ذکر کرد و افزود: آموزش و پرورش با فعال‌سازی کارشناسان حوزه سلامت زیر نظر تربیت بدنی با برنامه‌ریزی در سطح مدارس و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در امر پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارد.

کیومرث قاضی‌نژاد از زیر نظر قرار دادن حرکات دانش آموزان با همکاری معاونان پرورشی مدارس، برگزاری جلسات و همایش‌ها برای خانواده‌ها در بحث اعتیاد و شناسایی مواد مخدر و انجام گفتمان‌های دینی با موضوع‌های تربیتی، مذهبی و اعتیاد با همکاری اداره تبلیغات و نیروی انتظامی خبر داد.

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول