اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد اصفهان:

سیاست‌گذاری واحدی برای مدیریت اعتیاد در کشور اعمال شود

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان گفت: کنترل و درمان بیماری اعتیاد به یک سیاست‌گذاری واحد نیاز دارد و باید برای رفع مشکلات ناشی از این بیماری یک سیاست‌گذاری واحد اعمال شود.

سیاست‌گذاری واحدی برای مدیریت اعتیاد در کشور اعمال شود

هومن منشعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به متولیان کنترل اعتیاد در سطح جامعه اظهار کرد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولیان کنترل و مبارزه با اعتیاد در سطح کشور محسوب می‌شوند.

وی به متولی درمان بیماری اعتیاد در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: واحد سلامت وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی به عنوان متولی درمان بیماران معتاد موجود در سطح جامعه است، اما در حال حاضر متولیان بسیاری برای رسیدگی و ساماندهی وضعیت اعتیاد در سطح کشور وجود دارد.

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با تاکید بر اینکه بهزیستی از سویی در این زمینه نقش دارد و فرمانداری‌ها نیز با استفاده از صدور مجوز فعالیت کمپ‌ها در این زمینه نقش دارند، تصریح کرد: مشکل اعتیاد باید توسط شورایی متشکل از این مجموعه‌ها برطرف شود، اما در حال حاضر چنین شورایی در سطح کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه واحدی برای کنترل و درمان بیماری اعتیاد در سطح کشور وجود ندارد و نبود این مجموعه به عنوان یک معضل اصلی در راستای مدیریت بیماری اعتیاد در سطح کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: کنترل و درمان بیماری اعتیاد به یک سیاست‌گذاری واحد نیاز دارد و باید برای رفع مشکلات ناشی از این بیماری یک سیاست‌گذاری واحد اعمال شود.

منشعی با اشاره به اینکه عدم سیاست‌گذاری واحد در زمینه کنترل و بیماری اعتیاد به یک مشکل اساسی در کشور تبدیل شده است، تأکید کرد: در حال حاضر در برخی از مجموعه‌ها تصمیماتی در زمینه اعتیاد اتخاذ می‌شود، که این تصمیم‌ها در مجموعه‌های دیگر نقد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع بیمار بودن بیماران معتاد تحت درمان توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده است، افزود: اما در حال حاضر به صورت مجدد مشاهده می‌شود، بیمارانی که تحت درمان هستند با این نظر که متادون جزو درمان نیست به کمپ‌های درمانی فرستاده می‌شوند.

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تلاش می‌شود که این بیماران را بدون استفاده از دارو به صورت واقعی ترک بدهند، گفت: طی سال‌های گذشته نیز کمپ‌های ترک اعتیاد وجود داشته است و بی‌کفایتی این کمپ‌ها در راستای درمان بیماران معتاد ثابت شد.

وی با اشاره به اینکه اما طی دو سال گذشته تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح جامعه افزایش یافته است، اظهار کرد: واحد‌هایی که در راستای کنترل و درمان بیماری اعتیاد تلاش می‌کنند، باید به صورت یک مجموعه واحد تصمیمات یکسان را در راستای کنترل اعتیاد در سطح جامعه اتخاذ کنند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول