اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آگاه‌سازی خانواده‌ها؛ جلوگیری از شیوع اعتیاد

آگاه‌سازی خانواده‌ها در خصوص اعتیاد جوانان به اندازه‌ای اهمیت دارد که هرچند این موضوع افزایش یابد در مقابل میزان شیوع و آلودگی جوانان نیز به مواد مخدر کاسته می‌شود.

آگاه‌سازی خانواده‌ها؛ جلوگیری از شیوع اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، هرچه خانواد‌ه‌ها بیشتر در خصوص این معضل اطلاع داشته باشند از میزان بروز و شیوع این آفات در بین جوانان و نوجوانان جلوگیری می‌شود.

دستگاه‌های اجرایی متولی و فرهنگی جامعه برای احقاق این مهم باید برنامه‌ها و سازوکارهای مختلفی را تدوین کرده و به مرور در حال اجرای آن در جامعه باشند.

در گذشته اجرای طرح آگاه‌سازی اثرات سوء مصرف مواد مخدر در ایلام یکی از برنامه‌های مهم آموزشی بود که به طور مستمر انجام می‌شد.

به عقیده کارشناسان، باید آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس استان ایلام نیز اجرایی ‌شود تا جوانان با این معضلات و نحوه مقابله با آن‌ها مواجه شوند.

کارشناسان معتقد هستند که با تصویب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید روش‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس آموزش داده شود.

احمد جلیلی مدرس علوم اجتماعی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: فرهنگ صحیح تربیت و افزایش آگاهی‌های لازم در این زمینه بهترین راه مقابله با شیوع استعمال مواد مخدر است.

این کارشناس عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف مهم و غایی در استان باید آموزش‌های لازم از خانواده‌ها شروع شود.

وی از اعضای کمیته‌ها و زیر مجموعه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام خواست که به صورت کارشناسی راهکارهای مبارزه با اعتیاد را بررسی و ارائه کنند.

جلیلی از مسئولان استان خواست مبارزه جدی با پدیده شوم اعتیاد در دستور کار قرار گیرد تا با تلاش و کوشش موفقیت‌های بیشتری نیز حاصل شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی پیشگیری از بروز معضلات اجتماعی در استان از جمله اعتیاد به مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان امری ضروری است.

جلیلی با اشاره به اینکه همکاری و مشارکت آحاد مردم موفقیت این نوع برنامه‌ها را دو چندان می‌کند، افزود: مردم به‌ویژه خانواده‌های درگیر با این مهم باید با این دستگاه همکاری لازم را داشته باشند.

 

مبارزه قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر سبب سالم‌سازی جامعه می‌شود

مسعود ملکی، مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام در این خصوص معتقد است که اعتیاد مرگ تدریجی است و باید با این معضل مبارزه جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: با آسیب‌شناسی و شناخت مسائل و مشکلات جامعه می‌توان با بلای خانمان‌سوز اعتیاد مبارزه کرد.

ملکی با اشاره به لزوم کاربردی و ثمربخش کردن تصمیمات مسئولان مربوطه در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان ایلام، ادامه داد: با تقویت گلوگاه‌های مرزی استان افزایش آموزش‌های پیشگیری و افزایش کیفیت و کمیت مراکز درمان اعتیاد می‌توان در زمینه کاهش اعتیاد قدم‌های مناسبی برداشت.

این مسئول عنوان کرد: هرچه مردم، اولیا و خانواده‌ها در خصوص مبارزه و شیوه‌های آن با این پدیده شوم آشنا شوند به همان اندازه در راستای مقابله با این پدیده موفق عمل می‌شود.

ملکی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با ارائه‌های آموزش‌های لازم خانواده‌ها را در این خصوص بیشتر از گذشته آگاه کنند.

مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر پدیده اعتیاد به خطر بزرگی برای جوانان تبدیل شده که باید در این راستا توجه جدی‌تری شود.

وی ادامه داد: تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی بزرگ‌ترین خطری است که جوانان این مرز و بوم را تهدید می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: استفاده از انواع مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در سال‌های اخیر در کشورهای مختلف از جمله ایران رواج یافته که باید برای مقابله با این تهدید که سلامت جوانان را به شدت در معرض آسیب قرار می‌دهد، چاره‌جویی شود.

ملکی با اشاره به راه‌های فرهنگی مقابله با اعتیاد تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، الگوسازی و برپایی گفتمان‌های دینی از اقدامات مهم این دستگاه اجرایی در راستای مقابله با اعتیاد است.

انتهای پیام/2246/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول