اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس دانشگاه در گرگان:

سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود/ ترویج فرهنگ وارداتی ممنوع

یک مدرس دانشگاه در گرگان با تاکید بر اینکه نباید از سبک زندگی اسلامی در جامعه غافل شویم، متذکر شد: سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.

سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود/ ترویج فرهنگ وارداتی ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدقربان سیاه بالایی امروز در نشست با فعالان فرهنگی استان که با محوریت لزوم سبک زندگی اسلامی در جامعه دینی برگزار شد، اظهار داشت: اگر جامعه‎ای هویت فرهنگی خود را از دست بدهد و تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار بگیرد حتی اگر در مسیر پیشرفت باشد دیگر شایستگی الگو شدن برای سایر کشورها را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمن برای تضعیف پایه‎های دین از طریق حمله به فرهنگ و اعتقادات، وارد عمل شده است، تصریح کرد: دشمن قدرت حمله نظامی به ایران را ندارد لذا چنگ و دندان دیگری تیز کرده و از طریق ترویج آزادی وارداتی درصدد اشاعه فساد و بی‎بندوباری است. 

  تحقیر فرهنگ اسلامی یکی از شیوه‎های دشمن در مبارزه با نظام اسلامی است

این مدرس دانشگاه در گرگان با اشاره به اینکه تحقیر فرهنگ اسلامی یکی از شیوه‎های دشمن در مبارزه با نظام اسلامی است، بیان داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی تشکیل تمدن اسلامی است اما دشمنان با ابزارهای مختلف و از طریق جنگ نرم تلاش می‎کنند تا جامعه اسلامی به هدف خود نرسد.

سیاه‎بالایی با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است، یادآور شد: آسیب‎های اجتماعی که همواره جوانان ما را تهدید می‎کند همه ناشی از این است که سبک زندگی اسلامی در جامعه به خوبی نهادینه نشده است و در این راستا هنوز به پیشرفت خوبی نرسیده‎ایم.

وی؛ هوشیاری، درک موقعیت، ایمان و امید به آینده را به عنوان ارکان مهم و اساسی مقابله با دشمن نام برد و یادآور شد: مردم باید هوشیار باشند همانطوری که دشمن در توطئه‎چینی و تفرقه‎افکنی، روش‎های پیچیده‎ای اتخاذ می‎کند ما نیز با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی، حفظ وحدت و آرامش باید چهره دشمن را در هر لباسی تشخیص بدهیم. 

در جنگ فرهنگی، دشمن در چندقدمی ماست/ باید حواس‎مان را جمع کنیم 

این مدرس دانشگاه در گرگان با بیان اینکه برجسته‎ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران، احیای هویت دینی بوده است، ابراز داشت: هویت دینی با رهبری امام راحل به ثمر نشست و امروز به دست باکفایت نائب برحق امام زمان (عج)، ترویج و گسترش می‎یابد به طوریکه اکنون ایران به عنوان الگویی برای بسیاری از کشورها مطرح است.

سیاه‎بالایی با اشاره به اینکه فرهنگ هویت یک ملت است، تاکید کرد: استکبار جهانی در جنگ فرهنگی به دنبال نابودی فرهنگ حاکم بر کشورهاست که این نقشه درباره ایران با شدت بیشتری دنبال می‎شود لذا همه باید بدانیم در جنگ فرهنگی، دشمن در چندقدمی ماست اما قابل شناسایی نیست و باید حواس‎مان را جمع کنیم.

وی ترویج سبک زندگی اسلامی را اولویت جدی جامعه برشمرد و اظهار داشت: گسترش اسلام در دنیا منافع استعمارگران را به خطر انداخته است، این فرهنگ الهی با رویه اعتدالی که دارد بسیاری از دل‌ها را در آن سوی مرزها مجذوب خود کرده است و شاهد صدور فرهنگ اسلامی به اقصانقاط جهان هستیم.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول