اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس دانشگاه:

معضلات جامعه در فقدان کارهای زیربنایی است/ همه امور در اسلام مقدمه انسان‎سازی است

یک مدرس دانشگاه در گلستان گفت: اکثر معضلات جامعه به فقدان کارهای زیربنایی برمی‎گردد لذا اگر آسیب‎های اجتماعی شناسایی شوند و بر اساس نیاز جامعه برنامه‎ریزی دقیقی صورت بگیرد شاهد ناهنجاری‎های مختلف نخواهیم بود.

معضلات جامعه در فقدان کارهای زیربنایی است/ همه امور در اسلام مقدمه انسان‎سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدقربان سیاه‎بالایی صبح امروز در جمع دانشجویان استان اظهار داشت: اگر بخواهیم جوانان را از گرداب خطرات نجات دهیم باید متوسل به فرهنگ و ارزش‎های دینی و اسلامی و نه ارزش‎های پوشالی غرب شویم.

وی با تاکید بر اینکه اگر انسان درست شود یقیناً عالم گلستان خواهد شد، تصریح کرد: آنچه که ملت‎ها را می‎سازد برخورداری از همان فرهنگ صحیح است، ما معتقدیم فرهنگ می‎تواند مبدأ همه خوشبختی‎ها و یا بدبختی‎های ملت باشد، فرهنگ اسلامی با همه اموری که در اسلام وجود دارد مقدمه انسان‎سازی است اما فرهنگ منحط غرب نشر بی‎بندوباری و فاصله از انسانیت است.

اجرای برنامه‎های فرهنگی مبتنی بر ارائه آمار نتیجه‎بخش نیست

این فعال اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ صحیح باعث پرورش انسان‎های پاک و متعهد می‎شود، افزود: اگر وابستگی فرهنگی داشته باشیم یقیناً به دنبال آن وابستگی اقتصادی نیز خواهیم داشت.

سیاه‎بالایی با تاکید بر اینکه بسیج در حقیقت یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی است، بیان داشت: هر یک از آحاد جامعه اسلامی باید با فرهنگ بسیج پیوند عمیقی برقرار کند در اینصورت حتی هجمه‎های سنگین دشمنان نیز نخواهد توانست بر فرهنگ و ارزش‎های ناب اسلامی غلبه کند.

وی با تصریح اینکه دستگاه‎های اجرایی به ویژه فرهنگی باید برنامه‎های اثرگذاری در جامعه ارائه دهند، خاطرنشان کرد: اگر اجرای برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد و دادن آمار باشد هیچگاه به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

بدحجابی زیبنده جامعه اسلامی نیست

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه معضل بدحجابی زیبنده جامعه اسلامی نیست، متذکر شد: فرهنگ رسوخ کرده غربی در ظواهر دختران و پسران جامعه اسلامی به هیچ وجه زیبنده نظام الهی و اسلامی ما نیست و این ناهنجاری تنها به کم‎کاری خانواده‎ها برنمی‎گردد بلکه همه باید دست به دست هم دهیم تا این پدیده شوم و ناشایست را ریشه‎کن کنیم.

سیاه‎بالایی با اشاره به اینکه جوانان، گرانبهاترین سرمایه‎های اجتماعی هستند، متذکر شد: آنچه یک کشور را می‎سازد و حرکت روبه جلو به آن می‎دهد نیروی انسانی سالم، مومن، متعهد، انقلابی، متخصص و کارآمد است.

وی اذعان کرد: سرمایه‎های کشور نفت و معادن نیست بلکه نیروی انسانی است که می‎تواند زمینه پیشرفت کشور را در زمینه‎های مختلف به وجود آورد اما باید بسترهای رشد آن را فراهم کنیم.

نهادهای ارزشی دفاع مقدس باید تقویت شود/ نباید فقط به برگزاری یادواره شهدا اکتفا شود

این فعال اجتماعی و فرهنگی بر لزوم تقویت نهادهای ارزشی دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید مراکزی که در زمینه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار می‎کنند شناسایی کرد و با پشتیبانی مالی، فکری و فرهنگی نسبت به فعالیت‎های مثبت و ارزشی مبادرت ورزید.

سیاه‎بالایی با تاکید بر اینکه نباید فقط به برگزاری یادواره شهدا اکتفا شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، شب شعر، داستان‎نویسی، خاطره‎نویسی و ... در حوزه خواهران و برادران نسبت به پرورش استعدادها و توانمندی جوانان اقدام کرد.

وی تعامل و همکاری دستگاه‎ها را در پیشبرد اهداف مطلوب، موثر خواند و بیان داشت: در سایه همکاری دستگاه‎ها می‎توان همیشه از شهری بانشاط و پویا مبتنی بر فرهنگ اسلامی برخوردار بود.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول