اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال اجتماعی فرهنگی در گلستان:

مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است/ مردم وارد میدان اقتصاد شوند

یک فعال اجتماعی فرهنگی در گلستان گفت: دستگاه‎های دولتی، غیردولتی و همه آحاد مردم باید مصرف متعادل داشته باشند و از هر گونه اسراف و تبذیر جلوگیری کنند چراکه مدیریت مصرف یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است.

مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است/ مردم وارد میدان اقتصاد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدقربان سیاه بالایی صبح امروز در نشست چرایی و الزامات اقتصاد مقاومتی در جمع دانشجویان استان گلستان اظهار داشت: اجرای اقتصاد مقاومتی یک کار جهادی است و پرهیز از اسراف و ملاحظه تعادل در مصرف، بدون شک در مقابل دشمن یک حرکت جهادی تلقی می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه صرفه‎جویی بهینه به مثابه جهاد فی‎سبیل‎الله است، اذعان کرد: دستگاه‎های حاکمیتی باید سعی کرده تا تولید غیرایرانی را از مدار مصرف خارج کنند و آحاد ملت نیز مصرف تولیدات داخلی را بر مصرف کالاهایی با مارک‎های معروف خارجی که برخی فقط برای نام و نشان، برای پز دادن و خودنمایی کردن است را ترجیح دهند لذا معتقدیم تنها مردم می‎توانند راه مصرف کالاهای خارجی را ببندند.

بخش خصوصی باید توانمند شود/ دانشجویان به صنایع دانش‎بنیان ورود کنند

این مدرس دانشگاه در گلستان با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد به فرموده رهبر معظم انقلاب از الزامات اقتصاد مقاومتی است، متذکر شد: سیاست‎های اصل 44 می‎تواند تحولی را در عرصه اقتصادی ایجاد کند که البته کارهایی انجام شده اما باید تلاش‎های بیشتری صورت بگیرد.

سیاه‎بالایی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید توانمند شود، ابراز داشت: همه باید به فعالیت‎های اقتصادی تشویق شوند و در این راستا سیستم بانکی و دستگاه‎های دولتی می‎توانند نقش مهمی ایفا کرده تا مردم وارد میدان اقتصاد شوند.

وی با بیان اینکه کاهش وابستگی به نفت از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: دانشجویان، عنصر مهمی در ورود به صنایع دانش‎بنیان هستند و می‎توانند حرکت‎های بزرگی را در زمینه اقتصاد بردارند و خلاء وابستگی به نفت را تا میزان زیادی پر کنند.

حرکت بر اساس برنامه یکی از اقدامات اساسی است

این فعال اجتماعی فرهنگی در گلستان با اشاره به اینکه حرکت بر اساس برنامه یکی از اقدامات اساسی است، اظهار داشت: تصمیم‎های شتاب‌زده و تغییر مقررات از جمله ضربه‎هایی است که به اقتصاد مقاومتی وارد می‎شود و به مقاومت مردم ضربه وارد می‌کند که مسئولان کلان مدیریتی باید در این راستا خوب عمل کنند تا شاهد اقتصادی پویا در جامعه باشیم.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول