اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی خراسان‌رضوی:

اسراف در تبلیغات انتخاباتی مورد اقبال عمومی نیست / تذکر به چند مورد تخلف انتخاباتی

مدیرکل بازرسی و رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان‌رضوی با اشاره به رسیدگی و تذکر به چندین مورد تخلف انتخاباتی گفت: اسراف در تبلیغات انتخاباتی مورد اقبال عمومی نیست و این مسئله باید مورد توجه کاندیداها قرار گیرد.

اسراف در تبلیغات انتخاباتی مورد اقبال عمومی نیست / تذکر به چند مورد تخلف انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن درویشیان ظهر امروز در ششمین نشست اخلاق انتخاباتی و انتخابات اخلاقی در محل سالن جلسات اداره‌کل بازرسی خراسان‌رضوی اظهار کرد: انجام تبلیغات باید بر مبنای قانون باشد و هرگونه تخلف مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد.

وی افزود: به تمامی دستگاه‌های و ادارات ابلاغ کرده‌ایم که استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات له و یا علیه یک کاندیدا به‌ویژه در ساعت اداری هم تخلف کیفری و هم تخلف اداری محسوب می‌شود.

رسیدگی و تذکر به چندین مورد تخلف در حوزه انتخابات

درویشیان از تذکر سارمان بازرسی خراسان‌رضوی نسبت به چندین تخلف تبلیغاتی در حوزه شورای شهر و ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در حوزه انتخابات شورای شهر به چندین مورد گزارش شده رسیدگی و تذکر لازمه را دادیم.

وی ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از نصب بنر تبلیغاتی در زمان زودرس، تذکر به یکی از روسای شورای شهر شهرستان‌ها بابت ارسال پیامک تبلیغاتی، برگزاری همایشی توسط شهرداری که در آن شائبه تبلیغاتی وجود داشته و هم‌چنین به مناسبت برگزاری همایشی با عنوان روز زن که در این همایش یکی از کاندیداهای شورای شهر در این حضور داشته از مواردی است که اداره بازرسی استان به آن رسیدگی کرده است.

بیش از رسیدگی به تخلفات به دنبال اقدامات پیشگیرانه هستیم

مدیرکل بازرسی و رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان‌رضوی با اشاره به حساسیت انتخابات 92 یادآور شد: تقارن دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر حساس بوده و نیازمند انسجام بیشتری در مسیر مشارکت حداکثری است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام در صحنه انتخابات از هر فرصتی برای کاهش مشارکت مردمی استفاده می‌کنند و باید این مسئله به شدت مورد توجه قرار گیرد.

درویشیان با بیان اینکه باید انتخابات نقطه عطف تحقق حماسه سیاسی باشد،‌ تصریح کرد: به دنبال اقدامات پیشگیرانه هستیم و در جلساتی با مسئولان ستادهای انتخاباتی تذکرات لازم داده شده؛ هم‌چنین در حوزه اطلاع‌رسانی نیز با همکاری اصحاب رسانه هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم انتخاباتی با حداقل تخلفات را برگزار کنیم.

مدیرکل بازرسی و رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان‌رضوی گفت: باید بدانیم که برگزاری انتخابات توامان ریاست جمهوری و شورای شهر سبب بروز تخلفاتی می‌شود که در این صورت افزایش تخلفات این دوره انتخابات در قیاس با سنوات گذشته امری طبیعی است.

امیدواریم تخلفات دستگاه اداری در حوزه تبلیغات به حداقل برسد

وی با اظهار امیدواری از اینکه تخلفات تبلیغاتی در دستگاه‌های اداری بنا بر تاکیدات مکرر به حداقل رسد، یادآور شد: به نظر می‌رسد با توجه به تکرار در حوزه تخلفات استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی تبیین شده باشد و این مسئله را به طور حداقلی و انگشت شمار شاهد باشیم.

اسراف در تبلیغات مورد اقبال عمومی نیست

درویشیان اصل مهم در تبلیغات انتخاباتی را پرهیز از اسراف توصیف کرد و اذعان داشت: باید در حوزه تبلیغات اصل پرهیز از اسراف مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بازرسی و رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان‌رضوی تاکید کرد: تبلیغات همراه با اسراف‌گری مورد اقبال عمومی نیست.

وی با ابراز نارضایتی از برخی تبلیغات تخریبی در زمان انتخابات گفت: تخریب در دو بخش قابل تعریف است، گاهی از تخریب با عنوان انتقاد از دیدگاه و تفکرات یک کاندیدا اطلاق می‌شود که این مسئله اگر در نوع نگاه کارشناسانه مطرح شود قابل قدردانی است.

درویشیان اظهار کرد: نوع نادرست تخریب زمانی است که انتقاد به همراه تهمت و افترا بوده و با عنوان تخلف کیفری قابل پیگیری و رسیدگی است.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول