اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس:

رسانه‌ها در ایام انتخابات ادبیات تخریب به کار نبرند

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس گفت: بنابر رهنمودهای مقام معظم رهبری و قوانین انتخابات، رسانه‌ها باید از ادبیات افترا و تخریب در ایام تبلیغات بپرهیزند.

رسانه‌ها در ایام انتخابات ادبیات تخریب به کار نبرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قاضی احمد رحمانیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها باید با استفاده از ادبیات نشاط‌آور مردم را دلگرم کرده و به حضور حداکثری در انتخابات کمک کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس تصریح کرد: رسانه‌ها باید از انتشار مطالبی که متضمن وعده‎های غیرقابل تحقق است و باعث فریب مردم می‌شود پرهیز کنند و حتی اگر این مطالب در قالب آگهی نیز ارائه شد آن را چاپ نکنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد قابل تحقیق نبودن این موارد با توجه به اصل سرعت در انتشار خبر، اضافه کرد: قانونگذار این موارد را به صورت کلی بیان کرده است اما بنا بر عرف و قوانین دیگر مرجع تشخیص آن را بررسی و حکم صادر می‌کند.

رحمانیان ادامه داد: رسانه‌ها باید فضای نقد منصفانه و مبتنی بر نظارت صحیح و اصولی را گسترش دهند.

به گفته وی، تعیین راهبردها و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های متولی برگزاری انتخابات در زمینه پیشگیری بر عهده دستگاه قضایی است.

رحمانیان تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان فارس را به همین دلیل دانست و افزود: 120 وظیفه پیشگیرانه به 13 دستگاه استان فارس ابلاغ شده است.

وی فضای مجازی را نیز مشمول همین قوانین و عناوین دانست و تصریح کرد: انتشار هر گونه محتوا به منظور تشویق مردم برای اعتصاب، تحصن و نشر ادعای غیرواقع مبنی بر توقف انتخابات جرم محسوب می‌شود.

رحمانیان تصریح کرد: بیان مطالب خلاف واقع و دامن زدن به اختلافات قومی و نژادی و انتشار نظر‌سنجی کاذب نیز ممنوع است.

انتشار هجو یا هر گونه محتوای توهین‌آمیز علیه نامزدهای ریاست جمهوری و انتشار محتوای مشتمل بر توهین به نظام نیز در زمره مواردی بود که وی در این جلسه برشمرد.

در این جلسه همچنین از تشکیل پرونده برای رسیدگی به حادثه برمشور شیراز و احتمال قصور در آن خبر داده شد.

همچنین اعلام شد استفاده از پیامک منوط به رعایت قوانین انتخاباتی و موارد ذکر شده بلامانع است.

انتهای پیام/2448/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول