اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی تشریح کرد

بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخابات 92 در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی فعالیت‌های مجاز و غیرمجاز تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد.

بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخابات 92 در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی‌اصغر رشید اظهار داشت: مطبوعات دولتی یا مطبوعاتی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، می‌توانند در راستای تشویق مردم به شرکت در انتخابات، آگهی مبنی بر تشویق سازمان‌ها، نهادها، احزاب و گروه‌ها به مشارکت انتخاباتی را منعکس کنند.

وی افزود: پخش تراکت، نصب پوستر و بنر از سوی سازمان‌ها، نهادها، اقشار، گروه‌ها، جمعیت‌ها و احزاب قانونی بدون ذکر نام و عکس کاندیداها فقط برای اطلاع‌رسانی و تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات در اماکن مجاز مشکلی ندارد.

رشید بیان کرد: استفاده از تلویزیون‌های شهری به منظور جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و بدون تبلیغ له یا علیه کاندیداها مجاز است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی افزود: اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها بدون ذکر عنوان و مسئولیت خود، مشروط به اینکه مدرک کتبی مربوط به امضای آنها تسلیم هیئت اجرایی انتخابات شده باشد، مجاز است.

رشید ادامه داد: مجامع و گروه‌های هر حوزه انتخابیه می‌توانند حمایت خود را از نامزد موردنظر به صورت کتبی به وی اعلام کنند و نامزد مزبور می‌تواند حمایت اقشار و گروه‌های مختلف را در قالب دو نوع پوستر مجاز و زندگی‌نامه منتشر کند.

*ابعاد پوسترهای تبلیغاتی نامحدود است

رشید با بیان اینکه پوستر و عکس در دو فرم مجاز بوده و اندازه آن محدود نشده است و فقط باید کاغذی باشد، افزود: مقصود، استفاده از دو فرم عکس و دو نوع پوستر کاغذی است که به شکل تمام‌رخ یا نیم‌رخ و حتی ایستاده به‌صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ شده باشد.

وی با اشاره به اینکه نوشتن مطالب تبلیغاتی در صدر یا ذیل هر دو نوع فرم عکس مانعی ندارد، افزود: استفاده از هرگونه تابلو، بنر، پلاکارد در محل ستاد انتخابات تبلیغاتی نامزدها، استفاده از تراکت از طرف نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که مقصود از پلاکارد و تراکت عبارت از هرگونه تبلیغات پارچه‌ای، کاغذی، مقوایی، فلزی و سیلک بوده مجاز است.

رشید گفت: حضور و فعالیت کارمندان خارج از ساعات اداری برای فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها مجاز است.

وی بیان کرد: نامزدهای ریاست‌جمهوری می‌توانند با تشکیل یک ستاد اصلی تبلیغات در مرکز کشور، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، ستادهای فرعی بسیار دیگری نیز با مسئولیت ستاد تبلیغات اصلی هر استان و شهرستان داشته باشند.

وی گفت: برگزاری هرگونه مراسم و اجتماع پس از کسب مجوز از وزارت کشور یا فرمانداری‌ها، براساس آیین‌نامه اجرایی قانون احزاب مجاز است.

رشید تصریح کرد: نصب آثار تبلیغاتی مجاز فقط در فضاهای مجازی که بدین منظور از سوی شهرداری تدارک دیده شده، مجاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسا‌ن‌رضوی گفت: با هدف جلوگیری از بی‌حرمتی به مقدسات، شایسته است نامزدها برای تبلیغات از اسمای جلاله، آیات قرآنی و ادعیه در طراحی پوسترها و تراکت‌هایی که در معابر یا موسسات توزیع می‌شود، استفاده نکنند زیرا ممکن است در معابر و در زیرپا قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی و لوح‌های فشرده برای تبلیغات مجاز در ایام قانونی تبلیغات با رعایت اخلاق انتخاباتی و نیز قانون نحوه فعالیت در فضای مجازی بدون مانع است.

*استفاده از اموال دولتی در تبلیغات، ممنوع

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی در ادامه به فعالیت‌های غیرمجاز در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار کرد: از تاریخ اعلام رسمی نامزدها، فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدهای ریاست‌جمهوری از میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد غیرمجاز است.

وی قراردادن امکانات موسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است را در اختیار نامزدها و طرفداران آنان تخلف دانست. رشید ادامه داد: درج آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی توسط همه رسانه‌ها و سایر شبکه‌های مجازی، نوشتن مطالبی مبنی بر انصراف یا حمایت گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین از سوی همه رسانه‌ها و ارتکاب اعمال فوق از طریق غیرمطبوعات به دست شخص یا اشخاص ماده 74 غیرمجاز است.

وی بی‌حرمتی به نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات انتخاباتی را از سوی داوطلبان ریاست‌جمهوری و طرفداران آنان تخلف عنوان کرد.

رشید تبلیغ نمایندگان نامزدها له یا علیه هر یک از کاندیداها را در شعبه‌های رای‌گیری تخلف اعلام کرد و افزود: اعلام‌نظر شخصیت‌ها در تایید کاندیداها با ذکر عنوان و مسئولیتشان و بدون ارائه مدرک کتبی مربوط به امضای آنان به هیئت اجرایی انتخابات، برگزاری راهپیمایی‌ها و نیز تشکیل اجتماع در میدان‌ها و پارک‌های عمومی بدون کسب مجوز از وزارت کشور و فعالیت اعضای سازمان‌های غیردولتی با شخصیت حقوقی برای حمایت از کاندیداها ممنوع است.

به گفته وی محو یا پاره کردن آگهی یا پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل‌های مجاز نصب شده در مدت و زمان قانونی تبلیغات و برگزاری سخنرانی یا تشکیل اجتماع‌ در شهرستان‌ها بدون دریافت مجوز از مراجع ذی‌صلاح تخلف انتخاباتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/70003/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول