اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

کشف 44 شیء باستانی و عتیقه در کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 44 شیء باستانی در استان کرمان کشف و ضبط شده است.

کشف 44 شیء باستانی و عتیقه در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مهدی تیموری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 44 شیء باستانی توسط نیروهای یگان حفاظت کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به کشف این اشیا در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان شامل جیرفت، کهنوج و بافت افزود: اشیای مکشوفه شامل اشیا سفالی و سنگی می‌شود که قدمت آنها به هزاره سوم قبل میلاد می‌رسد.

تیموری اذعان داشت: استان کرمان با توجه به داشتن محوطه‌های باستانی متعدد و اماکن تاریخی دارای کشفیات بالایی است.

وی با بیان اینکه باید نگهبان آثار تاریخی شهرمان باشیم، عنوان کرد: با توجه به ضرورت صیانت و حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی نیازمند همکاری مردم و انجمن‌های دوستدار این آثار هستیم.

تیموری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 240 نیرو در قالب 33 پایگاه حفاظتی در سراسر استان کرمان به حراست و پاسداری از اماکن تاریخی می‌پردازد، خاطر نشان کرد: با هوشیاری و مراقبت 24 ساعته همکاران، تمام اماکن تاریخی تحت مراقبت و حفاظت هستند.

انتهای پیام/2446/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول