اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تأکید کرد

لزوم ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و چرام

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه بر ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و چرام تأکید کرد.

لزوم ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و چرام

آزاد خردمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده از نظر کارهای فرهنگی از درجه 26 کشوری به شش ارتقا پیدا کرده است، اظهار داشت: طی اعتراضی که اداره کل با هماهنگی استانداری نوشته‌اند بحث ما روی درجه چهار است.

وی کار فرهنگی را کار گمنام و ناپیدایی دانست و عنوان کرد: کار فرهنگی دراز مدت 10 سال آینده جواب خواهد داد که انتظار ما از اهالی فرهنگ و هنر، صبر و حوصله و با دید مطلوب نگاه کردن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه مأموریت‌های ارشاد را 110 مورد خواند و با بیان اینکه همه وظایف ارشاد در دو کلمه ساماندهی و نظارت خلاصه می‌شود، ادامه داد: ما دو مجتمع فرهنگی در دهدشت داریم که مازاد بوده و دو سالن آمفی تئاتر داریم که پلمب کرده‌ایم چراکه هزینه نگهداری آن‌ها سنگین است.

این مسئول خواستار شد تا در راستای ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری گام برداشتیم و با بیان اینکه 12 انجمن در دهدشت و سه انجمن در چرام داریم، گفت: امروز انجمن یک تشکل کاملاً مردمی است و کمک مدیر اداره‌های دولتی به انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی تخلفی آشکار محسوب می‌شود.

خردمند با اشاره به این مطلب که ما آمدیم انجمن‌ها را دو طرفه یعنی نیمه مردمی و نیمه دولتی کردیم، متذکر شد: شما را انگیزه به میدان آورده است و باید به این سمت بروید که با هنر خود درآمدزایی کنید.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها محدود و امکانات کم است که باید شرایط را در نظر بگیریم و انتقاد را تنگاتنگ کرده و با ساماندهی انجمن‌ها در دراز مدت به گوشه‌ای از خواسته‌ها برسیم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که جز یک کاریکاتور در 30 سال گذشته هیچ برنامه استانی در کهگیلویه اتفاق نیفتاده است، یادآور شد: ما هم جشنواره خوشنویسی استانی را آورده، شعر منطقه‌ای و چندین برنامه استانی و منطقه‌ای وارد کردیم که این خود باعث افتخار است که طی 17 سال 38 کانون فرهنگی و هنری ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام/82002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول