اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد یزد خبر داد

تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان طراح مد و لباس در یزد

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان طراح مد و لباس خبر داد.

تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان طراح مد و لباس در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، هادی ورشویی با اشاره به اهمیت موضوع مد و لباس در جوامع اسلامی، از کلیه اساتید، متخصصان و هنرمندان خواست در راستای ایجاد تحول در این عرصه با کمیته مد و لباس استان یزد همکاری کنند.

وی افزود: تشکیل این بانک به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و بومی منطقه، ترویج و تثبیت الگوهای بومی برای ترغیب مردم به پرهیز از انتخاب الگوهای بیگانه با فرهنگ و هویت ایرانی به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تشریح وظایف دستگاه‌های عضو این کارگروه افزود: ساماندهی فرهنگی و هنری طراحان پارچه و لباس استان و تشکیل بانک اطلاعات جامع، فراهم کردن زمینه حضور فعال هنرمندان و طراحان ممتاز و متعهد استان در سایر استان‌ها و کشورها، فراهم کردن امکان ثبت هنری آثار طراحان پارچه و لباس و راه‌اندازی موسسات فرهنگی و هنری با موضوع طراحی و مد لباس از مهم‌ترین وظایف اعضای این کارگروه است.

وی، معرفی نمادها و الگوهای ایرانی و اسلامی، استفاده از لباس‌های فرم با الگوهای ایرانی و اسلامی در مدارس، فراهم کردن زمینه طراحی‌های متنوع برای دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس، استفاده از برنامه‌های جامع جذاب آموزشی در زمینه فرهنگ پوشش و آراستگی در بین دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه‌های فصلی یا سالانه مد و لباس، نظارت مستمر و موثر بر صنوف تولید کننده و عرضه کننده، شناسایی تولید کنندگان و فروشندگان موفق و حمایت از کارخانه‌ها و تولید کنندگان لباس منطبق با الگوی ایرانی و اسلامی را از دیگر وظایف دستگاه‌های عضو این کارگروه ذکر کرد.

ورشویی گفت: تمامی هنرمندان و علاقمندان به این مقوله می‌توانند برای ثبت‌ اطلاعات خود به دبیرخانه این کمیته واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مراجعه کرده یا با شماره 6247111 داخلی 207 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/2464/خ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول