اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان اعلام کرد

یک میلیون زوج پشت نوبت دریافت وام ازدواج

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از یک میلیون زوج جوان پشت نوبت وام ازدواج هستند.

یک میلیون زوج پشت نوبت دریافت وام ازدواج

حسین معتمدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به تعیین کمیته‌های تخصصی در ذیل این ستاد از جمله کمیته اقتصادی و اجتماعی با محوریت مسکن، ازدواج و اوقات فراغت جوانان، کمیته فرهنگی ـ تربیتی و کمیته پیگیری مصوبات ستاد اظهار داشت: در این کمیته‌های تخصصی اعضا گرد هم می‌آیند تا با همدلی و همفکری به عنوان نمونه مشکل مسکن جوانان را به عنوان یک آسیب جدی مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به حل آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حاد بودن مشکل مسکن جوانان در سال‌های گذشته ما با همکاری وزارت راه و شهرسازی در این زمینه وارد مذاکره شدیم و قرار شده است بخشی از ساخت و سازهای مسکن مهر به قشر جوان اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید از ماهیت تصویب و تشکیل جلسه فاقد خروجی پرهیز کنیم و بیشتر به کارهای عملیاتی و پیگیری امور روی آوریم چرا که بسیاری از مصوبات در گذشته روی کاغذ نگارش شده و به بایگانی‌ها سپرده شده است.

معتمد‌نیا تصریح کرد: در کار عملیاتی دیگر تلاش کردیم تا مشکل وام ازدواج جوانان را با رایزنی انجام شده با بانک مرکزی گره‌گشایی کنیم تا منابع بانکی برای پرداخت وام ازدواج جوانان در نظر گرفته شود.

این مسئول به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: هم اکنون بیش از یک میلیون زوج جوان پشت نوبت وام ازدواج هستند که بانک مرکزی موظف شده با همکاری بانک‌های مختلف در کشور در اولین فرصت این معضل را برطرف کرده تا جوانان با برخورداری از این وام زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گروه هدف وزارت ورزش و جوانان را در حوزه جوانان گروه 15 تا 29 سال اعلام کرد و یادآور شد: ما مشکلات این گروه سنی را در حوزه‌های مختلف و در کمیته‌های تخصصی جمع‌بندی کردیم و از طریق دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کنیم تا مشکلات جوانان یکی پس از دیگری برطرف شود.

جشنواره علی اکبر دوم تیر در تهران برگزار می‌شود

این مسئول فعالیت ستاد اوقات فراغت جوانان را در آستانه تابستان یادآور شد و تاکید کرد: هر چند برنامه‌ریزی در این حوزه مختص تابستان نیست اما به دلیل پیک کاری مسئولان در فصل تابستان امسال نمایشگاه‌های اطلاع‌رسانی اوقات فراغت در استان‌های مختلف برپا شده و از صدا و سیما و سایر رسانه‌ها انتظار داریم در این اطلاع‌رسانی دست ما را بگیرند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:  در کنار برنامه‌های متنوع تابستانی برای غنی‌سازی ایام فراغت جوانان و نوجوانان جشنواره علی اکبر با هدف معرفی جوان برتر کشور دوم تیر ماه در تهران برگزار می‌شود.

معتمدنیا در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: البته نظیر این جشنواره در استان‌های مختلف با هدف معرفی جوانان برجسته هر استان برگزار شده و در کنار آن سعی داریم جشنواره پیوند آسمانی را نیز امسال در استان‌های مختلف برگزار کنیم.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول