اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد

وانت‌بارهای میوه‌فروش در ورودی‌های شهر یاسوج ساماندهی می‌شوند

به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مکانی برای استقرار وانت‌بارهای میوه‌فروش ورودی شهر یاسوج در اراضی روبروی خلف‌آباد درنظر گرفته شده تا دیگر شاهد شاهد چهره زننده ورودی‌های این شهر گردشگرپذیر نباشیم.

وانت‌بارهای میوه‌فروش در ورودی‌های شهر یاسوج ساماندهی می‌شوند

سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج بر لزوم ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در ورودی‌های شهر یاسوج تأکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از نصف عرض جاده اصلی ورودی این شهر از سمت شیراز توسط وانت‌بارها اشغال می‌شود، خطاب به مدیران گفت: مگر حتماً باید حادثه‌ای جبران‌نشدنی در این مسیر اتفاق بیفتد تا ما به فکر برطرف کردن این مشکل بیفتیم. هم‌اکنون تجمع وانت‌بارهای میوه‌فروش در ورودی شهر یاسوج چهره‌ای زشت و چندش‌آور را به وجود آورده که لازم است ساماندهی این وانت‌بارها در اولویت کاری مسئولان مربوطه قرار گیرد.

صابری در پاسخ به این سئوال که چرا از احداث میدان میوه و تره‌بار شهرک ولایت استقبال نشد تا همچنان شاهد فروش میوه از سوی دستفروشان و وانت‌ها باشیم، تصریح کرد: اگر از میدان میوه‌و‌تره‌بار استقبالی نشد، نشان از ضعف مدیریتی دارد که اجازه می‌دهیم وانت‌بارها در هر جایی که دلشان می‌خواهد میوه بفروشند و ما هم تماشا کنیم.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حتی در میادین اصلی و مرکزی شهر نیز شاهد مستقر شدن نیسان‌هایی هستیم که اقدام به فروش میوه می‌کنند، ادامه داد: این کار دیگر تحمل‌شدنی نیست و باید هرچه سریعتر این امر ساماندهی شود.

وی ابراز داشت: اگر در میدان میوه و تره‌بار امکانات را فراهم کنیم و در محله‌های مختلف شهر نیز غرفه‌ها و بازارچه‌های فروش میوه احداث کنیم، بدون شک این مشکلات را نخواهیم داشت.

* ساماندهی وانت بارهای میوه‌فروش کار بسیار راحتی است

صابری، ترافیک و بی‌نظمی‌های ورود‌های شهر یاسوج به ویژه ورودی شیراز و مناطق خلف‌آباد را نگران‌کننده خواند و از تصویب طرحی در کمیسیون زیربنایی این استان خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درنظر گرفتن مکانی برای استقرار وانت‌بارهای میوه‌فروش در همان محل قبلی ولی خارج از حریم جاده را راهکار مناسبی برای ساماندهی میوه‌فروشان دانست و خاطرنشان کرد: این کار بسیار راحتی است که باید هرچه سریعتر با همکاری همه مدیران مرتبط انجام شود.

امید است با عملی شدن این دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مصوبه کمیسیون امور زیربنایی مبنی بر درنظر گرفتن مکانی برای استقرار وانت‌بارهای میوه‌فروش ورودی شهر یاسوج در اراضی روبروی خلف‌آباد دیگر شاهد شاهد چهره زننده ورودی‌های این شهر گردشگرپذیر نباشیم.

به گزارش فارس، به تازگی در کمیسیون امور زیربنایی و تغییر کاربری انتقال عمده‌ٰفروشان و ترمینال مسافربری شهر یاسوج نیز به اراضی روبروی خلف‌آباد تصویب شد که استقرار میدان میوه‌فروشی توسط وانت‌بارها نیز در همین مکان و در کنار ترمینال و میدان عمده‌فروشان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ مردم و شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد بارها مراتب اعتراض و نگرانی خود را از استقرار وانت‌بارها در ورودی این شهر اعلام کردند که این تصمیم می‌تواند تا حد زیادی موجب رضایت مردم، جلوگیری از حوادث جاده‌ای، کاهش ترافیک و ساماندهی فروش میوه را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول