اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت تبدیل سالانه 100 تن میوه

نخستین خط تولید چیپس میوه‎ای در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین واحد تولیدی چیپس میوه‌ای استان با ظرفیت تبدیل سالانه 100 تن میوه به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد.

نخستین خط تولید چیپس میوه‎ای در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی ظهر امروز در مراسم آغاز فعالیت این واحد تولیدی در شهرکرد، اظهار کرد: خشک کردن میوه‌ها به روش مدرن و صنعتی علاوه بر اینکه موجب حفظ رنگ و طعم اولیه میوه‌ها می‌شود و در عین حال بهداشتی‎تر است.

وی با اشاره به ارزش غذایی این میوه‌‎های خشک شده، گفت: از نظر ارزش تغذیه‌ای، هر نصف لیوان میوه خشک شده تقریبا با یک لیوان میوه تازه خرد شده برابر است.

کرمی ابراز داشت: همه میوه‌ها را می‌‎توان خشک کرد، چراکه بافت فیبری دارند، سیب، کیوی، آناناس، موز، پرتقال، لیمو و حتی توت فرنگی را به راحتی می‌توان خشک کرد که می‌تواند جایگزین خوبی برای پاستیل و شکلات در میان کودکان باشد که هم موجب هضم غذا و هم پیشگیری از سرطان‌ها می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: با راه‌اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال 10 نفر در استان فراهم شده است.

وی با اشاره به کسب تاییدیه استاندارد کیفیت بسیاری از کشورهای خارجی، گفت: این واحد تولیدی موفق شده است تاییدیه استاندارد کیفیت را از کشورهای عربستان، ترکیه و روسیه کسب کند.

کرمی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تولید دو و نیم تن انواع چیپس میوه را در ماه دارد، افزود: این واحد تولیدی ظرفیت تبدیل سالیانه 100 تن انواع میوه، سبزیجات و حبوبات به صنایع تبدیلی را دارد.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول