اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

صادرات 25 درصد صیفی‌جات و میوه کشور از خوزستان

استاندار خوزستان گفت: 25 درصد صادرات صیفی‌جات و میوه و تره‌بار از استان خوزستان انجام می‌شود.

صادرات 25 درصد صیفی‌جات و میوه کشور از خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در کارگروه صادرات غیرنفتی که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: 25 درصد صادرات صیفی‌جات، میوه و تره‌بار کشور از خوزستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید ارزش افزوده صادرات را بالا ببریم گفت: ظرفیت‌های صادراتی زیادی در استان خوزستان وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

به گفته وی، استان خوزستان زمینه توسعه معادن را دارد و برای صادرات در این بخش نیز محدودیتی وجود نخواهد داشت.

*سر و سامان دادن به پایانه‌های مرزی

حجازی یکی از کارهای مهم را سر و سامان دادن به پایانه‌های مرزی عنوان کرد و گفت: قرار بود پایانه مرزی چزابه شهریورماه سال 91 راه اندازی شود که هشت ماه از آن گذشته است و هم اکنون قول یک ماه دیگر را می‌دهند.

وی تاکید کرد: در پایانه‌های مرزی کانکس برای چند ماه است نه برای مدت زمانی به طول شش سال، اگر پایانه‌ها قرار نیست ظرفیت سازی کنند اعلام کنند تا زوار استان‌های دیگر برای عزیمت به عراق به خوزستان نیایند.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت سازی انجام شود تصریح کرد: اگر پایانه‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند اعلام کنند چقدر ظرفیت پذیرش دارند که زائران استان فقط از این پایانه به عتبات عالیات اعزام شوند و دیگر زوار دچار مشکل نشوند.

*اتاق‌ بازرگانی، سرمایه‌گذاران را برای حضور در نمایشگاه‌ها شناسایی کند

استاندار خوزستان با بیان این مطلب که اتاق‌ بازرگانی سرمایه‌گذاران و تجار را برای حضور در نمایشگاه‌ها شناسایی کند گفت: برگزاری نمایشگاه دائمی در بصره نقش کلیدی در توسعه صادرات غیرنفتی استان دارد و نباید رها شود، همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای اجرای این نمایشگاه اقدام کنند.

حجازی با تاکید بر این مطلب که قرار شد برای احداث نمایشگاه در بصره زمینی در اختیار ما قرار گیرد افزود: اگر این کار هم انجام نشود زمینی را در آنجا خریداری می‌کنیم و هزینه‌اش را می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: اتاق‌های بازرگانی استان باید سرمایه‌گذاران و تجار را شناسایی کنند زیرا بخش‌خصوصی برای برگزاری نمایشگاه در بصره پیش‌قدم نشده‌ است.

*میزان صادرات خوزستان به عراق 840 میلیون دلار

استاندار خوزستان با اشاره به این مطلب که صادرات استان در سال‌گذشته به جز در صنایع پتروشیمی افزایش خوبی داشته است افزود: در این سال میزان صادرات ما به عراق 840 میلیون دلار بوده است.

حجازی اضافه کرد: صادرات خوزستان در بخش صیفی و تره‌بار رو به افزایش است و باید به دنبال بالا بردن ارزش افزوده تولید این محصولات از طریق توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی باشیم.

*احداث نمایشگاه و غرفه‌های تجاری در منطقه آزاد اروند

وی با اشاره به اخذ مجوز صدور ویزاهای کثیرالتردد خاطرنشان‌کرد: هم اکنون در حال رفع این مشکل هستیم تا تجار ما بتوانند با اخد این ویزا، مراودات بیشتری با کشور عراق داشته باشند.

حجازی با تاکید بر احداث نمایشگاه و غرفه‌های تجاری در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در این منطقه فرصت خوبی است که تولیدات استان در آن ارائه شود؛ زیرا این منطقه در مسیر تردد است و از مناطق مختلف کشور و حتی از عراق نیز از آن خریداری می‌کنند.

وی بیان کرد: در زمینه توسعه صادرات باید تجار توانمند و عالم به کار تجارت را پرورش دهیم تا ضمن افزایش تولید، صادرات پایداری داشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: ما حامی فعالیت‌های بخش خصوصی هستیم و باید سعی کنیم تجارت خود را توسعه دهیم.

انتهای پیام/72010/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول