اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خبر داد

احداث میدان بار میوه تره‌بار جدید همدان تا دو سال آینده

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: میدان بار میوه و تره بار همدان تا دو سال آینده با امکانات ویژه در محل جدید در مسیر آزادراه همدان به تهران احداث خواهد شد.

احداث میدان بار میوه تره‌بار جدید همدان تا دو سال آینده

احمد جعفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه احداث میدان بار مرکزی همدان به مساحت 55 هکتار در دست اقدام است اظهار داشت: این میدان بار در آزادراه همدان به تهران در حومه شهر در نزدیکی جورقان با فاصله چهار کیلومتری از شهر همدان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این پروژه یک راه دسترسی نیز احداث خواهد شد که در حال حاضر طرح این جاده به کارگروه زیربنایی رفته و با تصویب در این کارگروه اقدام برای تملک زمین‌های مسیر جاده و آغاز عملیات اجرایی را آغاز می‌کنیم. 

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: برای دسترسی بهتر مردم به میدان بار مرکزی در آزادراه یک پل ارتباطی نیز احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراحل قانونی تملک زمین این مرکز طی شده و مطالعات اولیه طرح در حال انجام است و در حال حاضر پیمانکار مشغول دیوارکشی زمین به طول چهار کیلومتر با ارتفاع دو متر و 60 سانتیمتر است.

جعفرپور بیان داشت: بر اساس شرح خدماتی و طرح این فضا برای تمام غرفه‌های توزیع عمده‌فروشی میوه و تره بار در نظر گرفته شده و همچنین عمده‌فروشی خشکبار نیز در همین محل پیش‌بینی شده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه با تصویب کارگروه زیربنایی بارانداز صادراتی در این میدان بار پیش‌بینی شده است تصریح کرد: امکانات کامل مانند باسکول، دفتر انتظامات، پاسگاه پلیس، رستوران، نمازخانه، آسایشگاه برای رانندگان را در ساخت این مرکز طراحی کرده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه این مرکز بزرگترین میدان بار غرب کشور خواهد بود، ادامه داد: این مرکز توانایی سرویس‌دهی به میدان بارهای غرب کشور را دارد و می‌توان از ظرفیت این مرکز برای صادرات کالاها به کشورهای همسایه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: این مرکز علاوه بر اینکه در نزدیکی شهر قرار دارد در حاشیه جاده آزادراه همدان به تهران قرار گرفته و به آزادراه غربی نیز دسترسی دارد.

جعفرپور در ادامه با بیان اینکه میدان بار جدید از نظر جغرافیای بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد افزود: این مرکز در حاشیه راه‌آهن همدان به سنندج قرار دارد که بارانداز ویژه‌ای در کنار راه‌آهن برای ارسال کالاهای میدان میوه و تره‌بار نیز پیش‌بینی خواهد شد.  

وی در ادامه به برآورد هزینه‌های احداث میدان بار میوه و تره‌بار جدید همدان اشاره کرد و یادآور شد: برای احداث این مرکز به طور کامل به 100 میلیارد تومان در فازهای مختلف اعتبار نیاز خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان ابراز داشت: تاکنون برای تملک زمین مبلغ 720 میلیون تومان هزینه شده که در حال حاضر هزینه دیوارکشی این میدان بار 600 تا یک میلیارد میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تملک جاده اختصاصی به طول یک کیلومتر و 800 متر برای تکمیل به صورت کامل 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

جعفرپور ادامه داد: محل تأمین اعتبارات اجرای طرح میدان بار از محل درآمدهای داخلی شهرداری و تسهیلات است البته ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه هستیم تا بتوانیم ظرف دو سال آینده این طرح را به سرانجام برسانیم.  

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تأمین اعتبارات تا دو سال آینده قسمت‌های زیربنایی و اساسی طرح به بهره‌برداری برسد که میدان بار فعلی به مرکز جدید منتقل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه با بیان اینکه با هیئت امنای میدان بار فعلی مذاکراتی انجام شده است افزود: اولویت واگذاری واحدهای صنفی در میدان بار جدید با کسبه میدان بار فعلی است که با انتقال به مرکز جدید به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مازاد واحدها در صورت نیاز به افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند واگذار خواهد شد و عمده تلاش ما بر این است کسبه‌ای که در مرکز جدید مستقر می‌شوند به سهولت کالاهای خود را جابجا کنند و هم از امکانات امنیتی، بهداشتی و ترافیکی مناسبی برخوردار شوند.

جعفرپور اضافه کرد: میدان بار فعلی از نظر بهداشتی، امنیتی و ترافیکی وضعیت مناسبی ندارد و باید برای تأمین موارد مختلف امنیتی و بهداشتی و ترافیکی میدان بار فعلی به مرکز جدید منتقل شود.

انتهای پیام/‌89019/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول