اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان

موحد: مشکلات حاشیه‌نشینی به مرکز شهر کشانده می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: بسیاری از مشکلات حاشیه‌نشینی در مرکز شهر و دیگر نقاط تبلور پیدا می‌کند و باید برای کاهش میزان حواشی حاشیه‌نشینی برنامه‌ریزی کرد.

موحد: مشکلات حاشیه‌نشینی به مرکز شهر کشانده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان در سال‌جاری گفت: این شورا در پیشگیری از وقوع جرم و همچنین در زمینه رصد جغرافیای جرم استان و برنامه‌ریزی برای کاهش جرائم با تکیه بر امور انتظامی، امنیتی و فرهنگی رسالت دارد.

وی افزود: تمرکز بر روی مباحث انتظامی، امنیتی، انضباطی و فرهنگی در اولویت فعالیت شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان، حواشی شهر و بافت‌های قدیمی را محیط بی‌دفاع اجتماعی شهر ذکر کرد و گفت: بسیاری از مشکلات حاشیه‌نشینی در مرکز شهر و دیگر نقاط تبلور پیدا می‌کند و باید برای کاهش میزان حواشی حاشیه‌نشینی برنامه‌ریزی کرد.

وی خاطر نشان کرد: شکل‌گیری حواشی شهر بر اثر تعارض با قانون است و تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و یا تغییر کاربری این اراضی بدون أخذ مجوزهای لازم اداره‌های مربوطه عامل پیدایش سکونت‌های غیررسمی و زایش محمل جرم‌های خیابانی است.

موحد تصریح کرد: برخورد با اینگونه مسائل، نیازمند یک عزم ملی و در سایه برنامه‌ریزی امکانپذیر است.

انتهای پیام/2446/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول