اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در گفت‌و‌گو با فارس مطرح شد

جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد

رئیس شرکت تعاونی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح از گسترش حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد مقدس جلوگیری کرد.

جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد

احسان قاسمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به شعار سال اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شعار حماسه سیاسی را با توجه به انتخابات پیش‌رو ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برای سال 92 برگزیدند.

رئیس شرکت تعاونی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی تصریح کرد: تمام اقشار جامعه باید برای انتخاب فرد اصلح در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شرکت کنند و با حضور خود حماسه سیاسی را تحقق بخشند.

قاسمیان افزود: همچنین حماسه اقتصادی نیز در شعار امسال با هدف همت تمام مسئولان برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و بحران تحریم‌ها و بهبود روند زندگی مردم انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشهد مقدس با اقدامات خوب شهرداری در چند سال اخیر به جایگاه مطلوبی دست پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: برای برآورده کردن نیازهای مردم در سطح شهر مشهد نیازمند شورایی هستیم که با مدیریت شهری مناسب و تعامل با شهرداری بتواند در زمینه توسعه و گسترش این کلانشهر مذهبی گام‌های موثری بردارد.

رئیس شرکت تعاونی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی تاکید کرد: مشهد به عنوان کلان شهر مذهبی مطرح می‌شود و این واژه کوچکی نیست؛ در نتیجه باید با سیاستگذاری و یکپارچه‌سازی برنامه‌ها این شهر را هم‌تراز با سایر کلانشهرهای دنیا پیش برد.

قاسمیان با تاکید بر اینکه شوراها نهادی تاثیرگذار بر روند فعالیت‌های شهری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری نهایی در ساخت و سازهای شهری بر‌عهده شوراهای شهر است باید اعضای آن علاوه بر متعهد بودن از تخصص کافی نیز بهره‌مند باشند تا بتوان شهری با معماری متناسب و ایمن در ساخت و ساز داشت.

وی با اشاره به طرح جامع و تفصیلی مشهد گفت: تمام افراد حق زندگی سالم و مطلوب را دارند و اگر طرح جامع و تفصیلی مشهد به طور جدی توسط اعضای سومین دوره شورا مشهد پیگیری می‌شد قطعا مشکلات حاشیه‌نشینی در اطراف این شهر به وجود نمی‌آمد.

رئیس شرکت تعاونی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی افزود: باید با برنامه‌ریزی صحیح از گسترش حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد مقدس جلوگیری کرد تا تمام امکانات و خدمات شهری برای عموم مردم لحاظ شود.

قاسمیان با بیان اینکه سومین دوره شورای اسلامی مشهد دارای نقاط قوت بسیاری بود، اذعان داشت: در سومین دوره شورای اسلامی مشهد اقدامات خوبی همچون توسعه فضاهای سبز و ارتقا فنی و مهندسی ساخت و سازهای شهری انجام شد؛ اما اگر تعامل و همدلی اعضا بیشتر بود قطعا فعالیت‌های مثمرثمر بیشتری انجام می‌شد.

انتهای پیام/70022/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول