اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌هاست

استاندار مرکزی مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر را وظیفه‌ای همگانی دانست و بر لزوم مشارکت مردم و دستگاه‌ها در امر مبارزه با این پدیده تاکید کرد.

مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: امروز مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان نظام است.

وی تصریح کرد: اشاعه اعتیاد در بین جوانان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دام‌های دشمنان برای به نابودی کشاندن ایران اسلامی است که هوشیاری در برابر این توطئه‌ها از ضروریات است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ورود مواد مخدر و اعتیاد از اهداف استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شوم خود است و همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم وظیفه دارند در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: امروز یکی از راه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی گرفتار کردن جوانان در دام اعتیاد است که جوانان و خانواده‌ها باید در این زمینه هوشیار و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.

شعبانی‌فرد افزود: اعتیاد نه یک فرد بلکه یک جامعه را به آتش می‌کشد، زیرا اعتیاد خود منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه درمان و بازپروری شخصیت ، معتادان را به جامعه باز‌می‌گرداند، بیان کرد: مواد مخدر و اعتیاد غیرت و هویت را از جوانان می‌گیرد و آنان را به افرادی بی‌قید و ‌مسئولیت تبدیل می‌کند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه اعتیاد غیرت و هویت جوانان را می‌گیرد و از آنان جوانانی بی‌قید و بی‌مسئولیت بار می‌آورد، خاطر نشان ساخت: نقش و مشارکت مردم در پیشگیری از اعتیاد امری انکارناپذیر است که باید مردم نیز در این مسیر فعال‌تر شده و جوانان را از خطرات پیش رو آگاه کنند.

شعبانی‌فرد گفت: پیشگیری که مهم‌تر از درمان است، از سیاست‌های کلان کشور و از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است چرا که اگر بتوانیم در حوزه پیشگیری خوب عمل کنیم، در حوزه درمان و مقابله قطعا موفق‌تر خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر اظهار داشت: شهرستان دلیجان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در گلوگاه ترانزیت کشور همواره یکی از مناطقی است که بیشترین کشفیات مواد مخدر استان را به خود اختصاص داده که می‌طلبد مسئولان امر نسبت به تقویت ایستگاه‌های ایست و بازرسی در این شهر اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز از افزایش 33 درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 361 کیلو گرم انواع مواد مخدر در گلوگاه دلیجان کشف و ضبط شده است که این نشان دهنده اهمیت کنترل این محور است.

عزیزالله ملکی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هر ساله در راستای مبارزه با این بلای خانمانسوز طرح‌های مختلفی را به مرحله اجرا می‌گذارد که امسال نیز با جدیت طرح‌های جدیدی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/87001/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول