اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار مطرح کرد

افزایش مصرف مواد مخدر شیمیایی در جامعه / پیشگیری در اولویت کاری باشد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش مصرف مواد مخدر شیمیایی در جامعه هستیم و می‌طلبد مقوله پیشگیری به صورت جدی از سوی دستگاه‌ها در اولویت کاری قرار گیرد.

افزایش مصرف مواد مخدر شیمیایی در جامعه / پیشگیری در اولویت کاری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی صبح امروز در کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد و کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی ایدز در شهرستان بهار اظهار داشت: هدف این جلسات بحث‌ها و اقدامات در حوزه پیشگیری از اعتیاد است.

وی با تأکید بر شفاف‌سازی مشکلات حوزه پیشگیری گفت: از نظر دانش، تخصص و آگاهی فکری در این حوزه ضعیف هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار برای بهبود حوزه پیشگیری پیشنهاد کرد با همکاری و مداخلات دانشگاه‌ها و گروه‌های علمی و صاحبنظران متخصص این حوزه، یک اتاق فکر تشکیل دهند و همچنین بانک اطلاعاتی ایجاد شود تا آمار و ارقام صحیحی از تعداد متخصصان، جامعه هدف و…. به دست بیاید.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به پیشینه تاریخی کشورمان می‌بینیم که کشورمان در هر برهه‌ای از زمان مورد هجوم دشمنان قرار گرفته و در جنگ‌های نابرابر شاهد اقتدار و صلابت اجتماعی و پیروزمندانه از سوی مردم بوده‌ایم.

زارعی یادآور شد: در سال‌های اخیر دشمنان با حضور در عرصه‌های جنگ، تحریم‌های اقتصادی و عناوین مختلف درصدد تضعیف بنیان خانواده و تأثیر‌گذاری در افکار جوانان جامعه ما هستند که در این راستا با ترفند مواد مخدر وارد شده و در حال حاضر نیز با رویکرد مواد مخدر شیمیایی که دسیسه دشمن است دست به گریبان هستیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر متاسفانه شاهد رشد و افزایش مصرف مواد مخدر شیمیایی در جامعه هستیم و می‌طلبد که مقوله پیشگیری به صورت جدی از سوی دستگاه‌ها در اولویت کاری قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش بهار بر لزوم بکارگیری توان تمام دستگاه‌ها در بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: مشارکت و بسیج همگانی در تمام سطوح از جمله دانش‌آموزی، دانشگاهی، دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های مختلف و خانواده‌ها در راستای پیشبرد اهداف پیشگیری از اعتیاد در جامعه تأثیرگذار است.

وی گفت: مبارزه با مواد مخدر از اولویت برنامه‌ها است چرا که امروزه یکی از مهمترین چالش‌های پیش ‌روی جهان بشریت اعتیاد به مواد افیونی است که روزانه صدمات مالی و جانی فراوانی را متحمل جامعه می‌کند.

زارعی افزود: استکبار جهانی به دلیل شکست‌های پیاپی خود در سطح جهان تمرکز خود را به سوی استحاله فرهنگی و نفوذ به افکار و عقاید مردم جهان به خصوص مسلمانان کرده است و یکی از شیوه‌های نوین استکبار جهانی تخریب جوانان این مرز و بوم از طریق اعتیاد به مواد مخدر است. 

وی تصریح کرد: مواد مخدر یکی از موضوعاتی است که سبب می‌شود تا ایدز نیز در جامعه روز به ‌روز بیش‌تر شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با بیان اینکه در این راستا باید به افراد جامعه آموزش‌های لازم ارائه شود، تصریح کرد: ارائه آموزش‌هایی در زمینه ایدز باید در سطح فراگیری ارائه و مردم از عواقب ابتلا به آن آشنا شوند.

وی تصریح کرد: سن اعتیاد کاهش یافته و باید هوشیارانه وارد شویم و آموزش مهمترین است که هسته مشاوره آموزش و پرورش شهرستان بهار فعال است.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول