اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تأیید دادستانی کل کشور

حکم شلاق قاچاقچی مواد مخدر در آبیک اجرا می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: در صورت تأیید دادستانی کل کشور، حکم شلاق یک قاچاقچی مواد مخدر در ملأ عام اجرا می‌شود.

حکم شلاق قاچاقچی مواد مخدر در آبیک اجرا می‌شود

جواد یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: به منظور عبرت‌گیری قاچاقچیان مواد مخدر و در صورت صدور تأییدیه دادستانی کل کشور، نیمه نخست امسال حکم شلاق یک قاچاقچی مواد مخدر در ملأ عام در شهر آبیک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دادستانی شهرستان آبیک در برخورد با هر جرم آستانه تحمل خاصی دارد، افزود: دادستانی این شهرستان به همراه اعضای شورای تأمین شهرستان آبیک عزم خود را برای مقابله با هر نوع جرم بدون مسامحه و رودربایستی جزم کرده و برخورد شدید همراه با اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده است.

*سیر نزولی ضرب و جرح عمدی در آبیک

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته ضرب و جرح عمدی، درگیری و منازعه در صدر جرایم شهرستان آبیک قرار داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در شهریور ماه سال گذشته و برخورد شدید، قاطع و ضربتی، در پایان سال این نوع جرم با یک سیر نزولی در رده سوم جرایم شهرستان آبیک قرار گرفت.

یاوری، وضعیت امنیتی شهرستان آبیک را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان در زمینه امنیت هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و انتظار می‌رود با اقدامات تأثیرگذاری که در دستور کار قرار گرفته نتایج مطلوب‌تری محقق شود.

وی با اشاره به برنامه‌های در دستور کار ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری آبیک خاطر نشان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر زبان نرم را به جای برخوردهای افراطی و چکشی مد نظر قرار داده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اضافه کرد: ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری این شهرستان یک ستاد مردمی با اعضایی از میان اقشار گوناگون مردم است که پس از گزینش از طریق فرم‌های عضویت، مسئولان قضایی را در پیشگیری از جرایم متخلف یاری می‌کنند.

*راه‌اندازی شعبه پنجم شورای حل اختلاف در آبیک

یاوری از راه‌اندازی شعبه پنجم شورای حل اختلاف ویژه دادسرا در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این شعبه با هدف رسیدگی به جرایم کوچک همچون توهین، درگیری‌های مختصر و جزئی، رانندگی بدون گواهینامه، اختلاف خانوادگی و نیز ترک نفقه راه‌اندازی شده تا با صلح و سازش و یا پرداخت جریمه پرونده‌ها مختومه شود.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی شعبه پنجم شورای حل اختلاف ویژه دادسرا در آبیک، کارکنان دستگاه قضایی با کیفیت بهتر به جرایم بزرگ و مهم موجود در دادسرا و دادگستری رسیدگی می‌کنند.

یاوری با اشاره به تهیه و تولید فیلم مستند آموزنده و پیشگیرانه با موضوع «مواد مخدر» افزود: در پایان سال جاری این فیلم بین شهروندان آبیکی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول