اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان مطرح کرد

ضرورت جهت‌دار کردن استعدادهای دانش‌آموزان به منظور رشد آنان

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان گفت: امروز رسالت سنگربانان تعلیم و تربیت فراهم آوردن زمینه رشد دانش‌آموزان و جهت‌دار کردن استعداد‌های آنان است.

ضرورت جهت‌دار کردن استعدادهای دانش‌آموزان به منظور رشد آنان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی مظاهری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌‌های آموزش ابتدایی ناحیه یک همدان اظهار داشت: طرح جابر بن حیان، خلاقیت‌های مختلف، شکوفایی‌ها، درس‌پژوهی و دیگر طرح‌ها که در همدان به خوبی برگزار شده است حاصل تلاش مجموعه آموزش و پرورش است که باید از تلاش بی‌شائبه آنان در شکوفایی استعداد‌ها تشکر کرد.

وی با بیان اینکه مدیران و معلمان تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت هستند عنوان کرد: اولیای دانش‌آموزان به عنوان یاوران تعلیم و تربیت هستند که معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را یاری می‌کنند و اگر همکاری آنان نباشد نمی‌توانیم به موفقیت‌ها دست پیدا کنیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان خاطرنشان کرد: زندگی پیچیده امروز در هر لحظه در حال نو شدن است و ما در این برهه از زمان هر لحظه در حال تغییر و تحول هستیم و خلاقیت و نوآوری‌های جدید شکوفا می‌شود.

وی یادآور شد: ضرورت استمرار زندگی فعال انسان برای خلق نشاط نیازمند خلاقیت و نوآوری است و اگر انسان می‌خواهد زندگی شادی داشته باشد باید خلاقیت و نوآوری را سرلوحه‌ کار‌هایش قرار دهد و در راستای آن تلاش کند.

وی تأکید کرد: جامعه انسانی برای گریز از مرگ و روزمرگی نیاز به تحول دارد و اگر این نوآوری را در زندگی نگنجاند سردی و ناامیدی روحش را فرا می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان افزود: شعار امروز جهانی این است که نابودی در انتظار انسان است مگر اینکه خلاق و نوآور باشد.

وی تصریح کرد: در مسیر خلاقیت و نوآوری باید همگان را در این مسیر هدایت کرده تا شاهد پویایی در جامعه باشیم و دانش‌آموزان را با این مسیر آشنا کرده و علاقه‌مند به نوآوری و خلاقیت کنیم.

مظاهری تأکید کرد: امروز مسئولیت و رسالت همه ارگان‌ها و سنگربانان عرصه تعلیم و تربیت فراهم آوردن زمینه رشد و نوآوری دانش‌آموز از یک سو و جهت‌دار کردن استعداد‌های آنان از سوی دیگر است.

وی یادآور شد: با این اهداف باید عزم خود را جزم کرده و در سایه تحول بنیادین تحول جدی‌تری را در راستای بالا بردن اهداف تعلیم و تربیت داشته باشیم چرا که در گذشته فقط حافظه‌محوری هدف تعلیم و تربیت بود اما در حال حاضر این هدف به اهداف بهتری تغییر کرده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان یادآور شد: معلم باید تلاش کند اعتماد به نفس و ترس از شکست را در دانش‌آموز ایجاد کرده و در راستای تقویت ارزش‌های مثبت تلاش کند و به دانش‌آموز بفهماند که اعتقادات و عقاید او هر قدر هم که غیر عادی باشد مورد احترام و ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات و خلق حماسه سیاسی عنوان کرد: 24 خرداد ماه تاریخ حماسه‌ای دیگر در ایران است و انتخابات امسال بسیار حساس‌تر از سال‌های گذشته است چرا که استکبار با تمام قدرت به دنبال تعدیل قدرت ایران و نفوذ به حریم داخلی ما است.

مظاهری در پایان سخنانش گفت: ما باید هوشیار باشیم و از بین افراد صالح که نامزد شدند فرد اصلح را انتخاب و ردای ریاست جمهوری را بر تن او بپوشیم اما در این میان ما دو وظیفه مهم داریم اول حضور در انتخابات و دیگری انتخاب فرد اصلح است.

انتهای پیام/89007/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول