اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رمپ‌ معلولان یا محل تمرین کوهنوردی/ تذکر استاندار هم کارساز نشد

تردد معلولان و جانبازان در سایه بی‌خیالی مسئولان سپری می‌شود به طوری که برخی از رمپ‌های ایجاد شده، گذری برای تمرین کوهنوردی تعبیر می‌شود.

رمپ‌ معلولان یا محل تمرین کوهنوردی/ تذکر استاندار هم کارساز نشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حدود چهار ماه دیگر به روز نابینا و حدود پنج ماه دیگر به روز معلول در کشور باقی ‌مانده است ولی برای کسی که دچار معلولیت هست هر روز، روز معلول است.

معلولان و نابینایان رنج معلولیت را برخلاف میل باطنی خویش پذیرفتند ولی برخی ناملایمات و کم‌مهری‌ها در جامعه وجود دارد که برای معلولان قابل هضم نیست و با کمی تدبیر و همت مسئولان، امکان کاهش رنج معلولان در جامعه وجود دارد.

اگر در شهر تردد کنیم و بخواهیم با معلول همراه شویم مشکلاتی برای تردد معلولان وجود دارد که با وجود تاکیدات مسئولان ارشد در روز معلولان، این موضوع فقط در این روز تذکر داده می‌شود و به باد فراموشی سپرده می‌شود.

در کشور ما علاوه بر معلولان، جانبازان زیادی نیز زندگی می‌کنند که این موضوع هم  باید مدنظر قرار گیرد. 

جانبازان و معلولان با مشکلات نقص عضو کنار آمدند ولی سربار شدن برای جانباز و معلولی که در جامعه راهکاری برای رفع مشکلش وجود دارد بسیار سخت است و این موضوع نیاز به همت همه‌جانبه مسئولان دارد.

طالب‌علی پورالشریعه که اخیرا از سوی مدیرکل بهزیستی مازندران به عنوان مشاور معلولان در بهزیستی مازندران معرفی شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: استاندار مازندران در روز جهانی معلولان به همه شهرداران و مدیران سازمان‌های مازندران تاکید کرد که نسبت به مناسب‌سازی اماکن مورد تردد جانبازان و معلولان اقدام کنند که تاکنون این امر در مازندران عملیاتی نشد.

وی که خود عضو جامعه معلولان است، تصریح کرد: جامعه باید معلول و جانباز را بپذیرد، برای این پذیرش، موضوع مناسب‌سازی در پروژه‌های عمرانی باید در برنامه کاری قرار گیرد.

مشاور مدیر کل بهزیستی مازندران در ادامه با اعلام اینکه گفته‌های استاندار مازندران فقط شنیده شد و اقدامی برای آن انجام نشد، بیان داشت: تردد در بیمارستان‌ها، بانک‌ها، برخی از ادارات کل و پل عابر پیاده مشکلاتی است که واقعا جامعه معلولان از تردد در این مسیرها واقعا دچار چالش می‌شوند.

وی با اشاره به برخی رمپ‌های ساخته شده در مرکز استان مازندران به رمپ ساخته شده در بانک ملی خیابان طالقانی و بانک صادرات شعبه راهبند ساری اشاره کرد و گفت: رمپ‌های ساخته شده بیشتر برای تمرین کوهنوردی قابل استفاده است و تنها به نام معلولان ساخته شد و برای معلولان قابل استفاده نیست.

پورالشریعه با بیان اینکه جامعه ما در حال حاضر به سمت میانسالی در حال حرکت است، بیان داشت: بسیار از عابر بانک‌های ساخته شده در مازندران فاقد ارائه خدمت به معلولان است و این موضوع بارها مطرح شد ولی توجهی به آن نمی‌شود.

وی در پایان به رمپ احداث شده در بیمارستان امام(ره) ساری اشاره کرد و گفت: جانبازان و معلولان برای تردد در این رمپ مشکلی ندارند.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول