اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه جیرفت:

حضور حداکثری مردم در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و پاسخ دندان‌‌شکنی به تمامی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی شهدادنژاد امروز در جمع مردم نمازگزار این شهرستان با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سیلی خورده از پای ننشسته و هر روز با توطئه و فتنه‌ای جدید در صدد ضربه زدن به نظام بود.

وی با تشریح وضعیت کشور در زمان جنگ تحمیلی افزود: دشمن پس از ناکامی در تمام توطئه‌های خود جنگ را بر کشور تحمیل کرد، کشوری که در آن زمان در شرایط بسیار نامناسبی قرار داشت و از نظر تجهیزات و امکانات بسیار در مضیقه و وضعیت ارتش نابسامان بود.

شهدادنژاد تصریح کرد: سپاه نیز نهادی نو رسته بود که از بدو تأسیس درگیر مسائل داخلی بود و فرصتی برای ساماندهی نداشت و نیروهای ژاندارمری نیز قادر به دفاع سخت نبودند، زیرا تنها برای انتظامات داخلی تربیت شده بودند.

وی ابراز داشت: در چنین شرایطی جنگی نابرابر به ما تحمیل شد به طوری که دشمن تا بن دندان مسلح با حمایت بلوک شرق و غرب و تجهیزات مدرن در یک طرف جبهه و کشور ایران با شرایط مذکور در طرف دیگر قرار داشت.

شهدادنژاد عنوان کرد: ایران اسلامی انقلاب خود را با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» که هیچ سازگاری با خلق و خوی استکبار نداشت و هرگز به تبع مستکبران و استعمارگران عالم خوش نیامد، به پیروزی رسانده بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی کشور ایران طولانی‌ترین مرز را از زمین، هوا و دریا با عراق داشت، گفت: دشمن تمام محاسبات خود را دقیق انجام داده بود به گونه‌ای که صدام قول فتح سه روزه ایران را داده بود.

شهدادنژاد بیان داشت: اما دشمنان غافل از آن بودند که ملت ایران مردمی شجاع و رشید هستند که برای حفظ آرمان‌های خود از هیچ چیز دریغ نمی‌کنند، زیرا انقلاب آنان برگرفته از نهضت عاشورای حسینی بود.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در چند روز ابتدایی جنگ که فرمودند «ما آنچنان سیلی به صدام و رژیم بعث بزنیم که از جا بلند نشود»، اذعان داشت: در این زمان که همه در بهت و حیرت به سر می‌بردند، امام راحل با روحیه‌ای الهی آنچنان جوابی به این یکه‌تازی صدام و ایادی وی داد که همه را غافلگیر کرد.

شهدادنژاد خاطر نشان کرد: همه از ذکر این سخن از جانب امام راحل در حیرت بودند که به چه استنادی آن را بیان کردند و چه استنادی مهم‌تر از اتکای ایشان به خداوند و حمایت مردم غیور و دلاور ایران وجود داشته است.

وی اظهار داشت: ملت ایران بدون هرگونه آموزشی و توان رزمی با قلبی مملو از عشق و ارادت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و آرمان‌های آن در مسیر دفاع از کشور گام برداشتند و با شهدای خود پیمان بستند که هرگز از موضع آنان عدول نکنند.

شهدادنژاد تصریح کرد: در آن زمان فرماندهی کل قوا بر عهده بنی‌صدر بود که خود سرسپرده استکبار جهانی و حامی صدام بود، اما امروز که جشن پیروزی فتح خرمشهر را برپا می‌کنیم به نسل اول انقلاب خود می‌بالیم که چگونه توانسته در مقابل دنیای استکباری بایستند و دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام 34 روز با تمام توان از خرمشهر دفاع کرده و دشمن را در پشت دیوارهای آن نگه داشتند، افزود: پس از این مدت خرمشهر توسط دشمن به اسارت درآمد، اما سرانجام پس از 578 روز خرمشهر خونین با انجام عملیات ظفرمند بیت‌المقدس با رمز «یا علی بن‌ابیطالب» آزاد شد.

شهدادنژاد خرمشهر را قلب تپنده 36 میلیون ایرانی ذکر و عنوان کرد: در نهایت صدای آزادی خرمشهر مظلوم با غیرت و مردانگی ایرانیان از گلدسته‌های مسجد آن به گوش رسید، مسجدی که پایه ایستادگی و نماد مقاومت خرمشهر بود.

وی ابراز داشت: امروز نیز با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات می‌طلبد با لبیک به ندای رزمندگان و شهدا و حضور حداکثری خود پاسخ دندان‌شکنی به همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان دهیم.

انتهای پیام/80001/ت40/د100

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول