اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری ‌نجف‌آبادی:

مرحله اصلی و اساس انتخابات مردم هستند

امام جمعه اراک با تشکر از شورای نگهبان برای احراز هشت کاندیدای ریاست جمهوری گفت: مرحله اصلی و اساس انتخابات مردم هستند و خود ملت باید اصلح را انتخاب کند.

مرحله اصلی و اساس انتخابات مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به اینکه حدود 67 هزار صندوق رای در سراسر کشور برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهری و روستایی آماده است، اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی میدان رقابت خدایی است و در حقیقت میدان رفاقت است، انتخابات در ایران میدان تخاصم، تضاد و برخورد‌های منفی و دوگانه نیست.

وی با بیان اینکه انتخابات یک امر بین‌المللی است و همه دنیا چشم به انتخابات ایران دوخته‌اند، تصریح کرد: همه باید آماده باشیم، چه کاندیدا‌ها و چه طرفداران آنها با اخلاق آداب و رفتار اسلامی و به دور از افراط و تزویر مصالح جامعه را در نظر بگیرند و به فعالیت انتخاباتی بپردازند و از اختلاف و تفرقه پرهیز کنند چرا که تفرقه سنگی است که دشمن بر سر جامعه می‌زند.

امام جمعه اراک بیان کرد: انشاءالله مقدمات یک حماسه با عظمتی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است در کشور عزیز ما بوجود خواهد آمد، حماسه‌ای که حضور همه مردم را رقم بزند، حماسه‌ای که قلب امام زمان(عج) را خشنود کند، حماسه‌ای که موجب عزم و اراده و شکوه ملت ما باشد و موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام و قرآن شود.

دری ‌نجف‌آبادی بر ضرورت انتخاب اصلح تاکید کرد و افزود: مردم  باید بهترین فرد را که از هر نظر شایستگی داشته باشد، نقطه نظرات مورد تاکید مقام معظم رهبری را به طور کامل رعایت کند، مصالح و وحدت جامعه را در نظر بگیرد و از اختلاف و تفرقه پرهیز کند را انتخاب کنند.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین مردم باید با خبرگان مشورت کرده و شایسته‌ترین، صالح‌ترین، کارآمد‌ترین، کاردان‌ترین، با لیاقت‌ترین و قانون‌مند‌ترین فرد را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است انتخاب کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه رئیس جمهوری به عنوان ریاست قوه مجریه باید مجری برنامه‌های مصوب و سیاست‌های کلان نظام باشد و موجبات ارتقاء معنوی و فرهنگی جامعه را فراهم سازد، ادامه داد: رئیس جمهور باید ولایت‌مدار، مردم‌دار، خدمتگزار و امانتدار بیت‌المال باشد، ناصح، امین، معلم اخلاق و ادب و خدمت و فضیلت بوده، موقعیت خود را خوب بشناسد و در انجام وظایف محوله با شجاعت و قدرت و بصیرت عمل کند.

دری ‌نجف‌آبادی ابراز داشت: رئیس جمهور باید در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا، اسرائیل غاصب، اروپا و دیگران بایستد و با قدرت از منافع، مصالح، اقتدار، امنیت و عزت ملت ما دفاع و پاسداری کند و در برابر دشمنان نترسد، نلرزد، پایش نلغزد و تن به سازش ندهد.

وی اقتصاد مقاومتی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، ترویج سبک زندگی، صبر، مقاومت و ایستادگی را رمز موفقیت ملت بزرگ ایران عنوان کرد.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر دفاع مقدس و فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز را به فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نیروهای مسلح، خانواده‌های معظم شهدا و یکایک ملت شریف و مبارز ایران اسلامی به خصوص مردم ولایت‌مدار استان مرکزی تبریک و تهنیت گفت و افزود: سالروز آزادی خرمشهر تجلی‌گاه ارزش‌ها و افتخارات ایران و میعادگاه بزرگ مؤمنان و مجاهدان راه خدا و جلوه‌گاه مقدس عشق و ایثار و شهر پاک باختگان مکتب امام خمینی(ره) است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: بی تردید این روز سرنوشت ساز یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی است که با اتکا به قدرت الهی پای به عرصه جهاد فی سبیل‌الله نهادند و با نمایش ایمان پولادین خود که بر گرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است، حماسه‌ای جاوید را رقم زدند که تمامی قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشت.

وی اظهار داشت: همانطور که تاکنون نیروهای مسلح و فرزندان این مرز و بوم تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب با هوشیاری توطئه‌های قدرت‌های استکبار و صهیونیست علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده‌اند باید به خصوص در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز برگزاری انتخابات، همچون گذشته در سایه وحدت و یک‌دلی، در برابر تمامی زیاده خواهان چون دژی استوار ایستادگی کنند تا حریم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گران‌بهای آن از تجاوز اهریمنان مصون بماند.

اشاره به میلاد حضرت علی(ع) و اعتکاف از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87002/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول