اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

نهج‌البلاغه باید در قلب زندگی مردم وارد شود

امام جمعه سلماس گفت: نهج‌البلاغه گنجینه‌ای است که باید از حاشیه به قلب زندگی مردم وارد شود.

نهج‌البلاغه باید در قلب زندگی مردم وارد شود

سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تبریک فرا رسیدن 13 رجب، سالروز ولادت امیر مومنان حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار داشت: نهج‌البلاغه گنجینه‌ای است که باید از حاشیه به قلب و زندگی مردم وارد شود.

وی اعلام کرد: نام‌گذاری روز ولادت حضرت علی (ع) به عنوان روز پدر بسیار مناسب است ولی نباید در حد گرامیداشت یک مناسبت خلاصه شود.

موسوی تصریح کرد: اسلام همواره مسلمانان را به رعایت حقوق والدین سفارش کرده، تا جایی که در قرآن بعد از اشاره به حق خود، به حقوق والدین پرداخته است.

وی با تاکید بر رعایت حقوق والدین و نیکی و احسان به آن‌ها، خاطرنشان کرد: باید این مناسبت‌ها تلنگری برای همه ما باشد و گرامیداشت آن در حد جشن یک روزه خلاصه نشود، بلکه مسیر حرکتمان را به سمت و سوی آن بزرگواران و عمل به توصیه‌های آنان سوق دهد.

موسوی در ادامه به فضایل منحصر به فرد حضرت علی(ع) پرداخت و افزود: بر همه مسلمانان لازم است در سیره مولایشان تدبر کنند و او را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

وی به ضرورت حضور نهج‌البلاغه در کانون زندگی امروز بشریت اشاره کرد و گفت: خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان قصار آن حضرت می‌تواند در پیچ و خم‌های زندگی فردی و اجتماعی هر شخصی راهگشای وی باشد.

موسوی ادامه داد: در حاشیه قرار گرفتن نهج‌البلاغه در زندگی امروز یک مسلمان، یعنی از دست دادن فرصت و گنجینه‌ای ناب که قادر است مسیر سعادت و کمال را برای فرد رهنمون کند.

انتهای پیام/61001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول