اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی:

نام علی بعد از نام محمد رتبه دوم نامگذاری پسران استان مرکزی است

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: نام علی بعد از نام محمد در بین پسران رتبه دوم را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است.

نام علی بعد از نام محمد رتبه دوم نامگذاری پسران استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 61 هزار و 263 نام علی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: نام علی، عناوین و القاب ایشان در این استان بیش از 150 هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده است و والدین نام، عناوین و القاب این امام همام را برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند که این نشانگر عشق و علاقه وصف ناشدنی مردم به مولود کعبه حضرت علی(ع) و ائمه اطهار است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی بیان داشت: نام‌های مرکب، علیرضا با فراوانی 20 هزار و 568 بار، علی اکبر با فراوانی 17 هزار و 789 بار، محمد علی با فراوانی 14 هزار و 491 بار، علی اصغر با فراوانی 13 هزار و 649 بار و نام مرتضی با فراوانی 12 هزار و 702 بار از فراوان‌ترین نام‌ها و القاب امام علی(ع) است که به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت : در بین نام پسران، نام علی بعد از نام محمد رتبه دوم را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است.

چقایی گفت: در دین مبین اسلام به انتخاب نام نیکو برای فرزندان سفارش و تاکید بسیار شده و در بین نام پسران، نام علی یکی از نیک‌ترین و زیباترین نام‌ها است.

وی در پایان اضافه کرد: والدین وظیفه دارند علاوه بر انتخاب نام خوب و نیکو برای فرزندان خود، به تربیت آنها بر اساس الگوهای اسلامی نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام/87001/ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول