اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن همدان:

69 درصد معادن همدان بلامعارض هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن همدان گفت: در استان همدان مساحت معادن بلامعارض 4 هزار و 524 کیلومتر مربع است که 69 درصد مساحت معادن را در سطح استان تشکیل می‌دهد.

69 درصد معادن همدان بلامعارض هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدنعمت‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان با بیان اینکه استان همدان یکی از معدود استان‌های کشور است که نقشه ژئوفیزیک هوایی و ژئوشیمی معادن را تهیه کرده است اظهار داشت: طبق نقشه‌های ژئوفیزیکی فقط سه درصد ذخایر معدنی استان کانی فلزی هستند. 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 24 هزار کیلومتر مربع از مساحت معادن استان را با تهیه نقشه ژئوفیزیک هوایی شناسایی کردیم و در هر سه کیلومتر مربع یک نمونه از رسوبات آبراهه‌ای برداشت می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن همدان اضافه کرد: در تهیه نقشه‌های ژئو شیمی معادن 32 منطقه امیدبخش برای بهره‌برداری در بخش معادن استان شناسایی شد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مقیاس 100 هزار تهیه نقشه و مطالعات بیش از 80 درصد انجام شده است، افزود: کل مساحت معادن استان 6 هزار و 122 کیلومتر مربع، مساحت معادن دارای پروانه اکتشاف 467 کیلومتر مربع، مساحت گواهی کشف 32 کیلومتر، مساحت محدوده درخواست اکتشاف 588 کیلومتر مربع است.

حقیقی خاطرنشان کرد: مساحت محدوده بلامعارض معادن استان 4 هزار و 524 کیلومتر مربع است که در مجموع 69 درصد معادن سطح استان بلامعارض هستند.

وی در ادامه به ذخایر معادن استان اشاره کرد و یادآور شد: در معادن استان 110 میلیون تن ظرفیت ذخیره مواد معدنی آلومینوسیلیکات و آندلوزیت را دارد که این مواد در ساخت آجرهای استراتژیک در مباحث متادولوژی کاربرد دارد. 

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن همدان اذعان داشت: تنها استان در غرب کشور هستیم که شرکت مشاور معدن را داریم.

انتهای پیام/89019/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول