اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

بروکراسی اداری بیش از حد موجب دلسردی سرمایه‌گذاران شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان گفت: برخی مصوبات که در صحن کارگروه به تصویب رسیده، دیگر نباید برای اجرای کار نیاز به استعلام و مجوزی داشته باشد چرا که موجب دلسردی سرمایه‌گذاران و کندی کارها می‌شود.

بروکراسی اداری بیش از حد موجب دلسردی سرمایه‌گذاران شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی ظهر امروز در کارگروه گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر 90 اثر میراث فرهنگی و معنوی همدان به ثبت ملی رسیده است، افزود: تاکنون در استان همدان 900 اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار میراث فرهنگی همدان به نتایجی رسید که برای آینده میراث فرهنگی مناسب است، افزود: مسئول موزه‌های میراث فرهنگی همدان، امین ‌اموال برتر و موزه‌دار موزه هگمتانه به عنوان برترین‌ها در هفته میراث فرهنگی در سطح کشور تجلیل شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان از اعطای جایزه خدمت به برخی اهالی میراث فرهنگی همدان خبر داد و گفت: امین تاج‌بخشیان در معماری، عباس‌ خانی‌پور در صنایع‌ دستی، شیروانی از هتل باباطاهر و ترابیان سرمایه‌گذار گردشگری تله‌کابین گنجنامه موفق به دریافت جایزه خدمت از همدان شدند.

وی با اشاره به اقدامات میراث فرهنگی برای به ثبت جهانی رساندن برخی از آثار همدان یادآور شد: یکی از اهداف میراث فرهنگی در سال 92، این است که آثار ارزشمند به میراث جهانی برسد به طوری که پنج اثر برای ارسال به یونسکو ارسال شده که با وجود پرهزینه‌ بودن کار، امیدواریم به این هدف برسیم.

ایزدی با بیان اینکه میراث فرهنگی فاقد اداره است، افزود: با پیگیری‌هایی که در سطح شهرستان‌ها صورت گرفت، شهرستان ملایر به اداره میراث فرهنگی ارتقاء یافت و با اداره شدن شهرستان نهاوند نیز موافقت صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساماندهی اماکن اقامتی یادآور شد: ساماندهی اماکن اقامتی مشکلی است که به تنهایی نمی‌توانیم آن را حل و فصل کنیم، با تلاش‌هایی که داشتیم برخی مجوز دریافت کردند اما برخی از این‌ها به علت اینکه ترسی از برخوردها ندارند، به شکل غیر مجاز همچنان اماکن استیجاری را در برنامه دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان داشت: امیدواریم که در آستانه انتخابات نیروی انتظامی و اداره اماکن نسبت به برخورد جدی با کسانی که بدون مجوز اقدام به اسکان مسافران می‌کنند، صورت گیرد تا دچار چالش‌هایی در این زمینه نشویم.

وی با اشاره به نصب چادر در برخی از اماکن شهری توسط مسافران نیز اظهار کرد: امیدواریم شهرداری با جلوگیری از نصب چادر در برخی از امکان حساس شهری چون میدان باباطاهر و تعیین نقاطی برای اسکان مسافران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

*برای اجرای کار نیاز به استعلام و مجوز نباشد

ایزدی با اشاره به برخی استعلام‌های اضافی در برخی مصوبات اشاره کرد و گفت: برخی مصوبات که در صحن کارگروه به تصویب رسیده، دیگر نباید برای اجرای کار نیاز به استعلام و مجوزی باشد چرا که موجب دلسردی سرمایه‌گذاران و کندی کارها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کارگروه باید حرف نهایی مصوبات و استعلامات را بزند، متذکر شد: احداث سوئیت‌های گنجنامه مصوبه سال 88 است با گذشت چهار سال همچنان مجوزها و استعلام‌هایی که پس از مصوبه کارگروه باید گرفته می‌شد به اتمام نرسیده که همین موجب به تعویق افتادن این مصوبات گردشگری به چهار سال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: در کارگروه‌ها یا طرحی مصوب نشود یا اگر مصوب شد دیگر نیاز به مجوز و استعلام از ادارات نباشد چرا که این روند سرمایه‌گذار را خسته می‌کند و بسیاری از سرمایه‌گذاران از ادامه مسیر منصرف می‌شوند.

وی با اشاره به جهش‌های حوزه گردشگری از سال 84 تاکنون یادآور شد: دولت نهم و دهم دوران طلایی گردشگری همدان بوده که باید همین روند را ادامه دهیم.

ایزدی در ادامه سخنانش با بیان اینکه از 29 منطقه گردشگری همدان تنها دو نمونه به سرانجام رسیده است، افزود: این دو منطقه نمونه گردشگری دارای سرمایه‌گذار هستند اما سرمایه‌گذار منطقه گاماسیاب دنبال کار نیست اما در دامنه شمالی الوند کارهای خوبی انجام شده که منجر به افزایش اقامت مسافران در استان شده است.

وی در پایان با بیان اینکه تأسیس مجموعه تله‌کابین نیازمند مصوبه کارگروه گردشگری است، افزود: با اخذ موافقت این مجموعه از کارگروه، میراث فرهنگی نیز بحث سرمایه‌گذاری این طرح را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/89003/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول