اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان عنوان کرد

فعالیت 100 درمانگاه گیاه پزشکی در کرمان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمان گفت:‌ 100 درمانگاه گیاه پزشکی و تعدادی شرکت‌های تعاونی تولید در امر تخصصی شدن و خدمات علمی به بخش کشاورزی در این استان فعال هستند.

فعالیت 100 درمانگاه گیاه پزشکی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد صفوی‌ ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: توسعه‌یافتگی جوامع مستلزم سلامت جسمی و روحی مردم آن جامعه است و توجه به ارتقای سلامت جسمی و روحی اقشار مختلف جامعه قطعا افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد.

وی افزود: امروز بسیاری از درآمدهای مردم صرف هزینه‌های درمانی برای کاهش بیماری‌های روحی و جسمی‌ می‌شود و آن چه مسلم است، اگر بستری مهیا ‌شود و ما بتوانیم امکانات را بهینه کنیم و بهره‌وری امکانات را بالا ببریم، قطعا در سلامت مردم جامعه مؤثر است.

صفوی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در راستای وظایف قانونی خود توانسته قدم‌های بسیار مؤثری را در ارتقای سلامت مردم جامعه بردارد.

وی گفت: بخش کشاورزی عهده‌دار تامین غذایی سالم مردم جامعه است و شرط تولید محصول سالم تفکر مهندسی بر تولید محصول است و با توجه به اینکه هنوز این بخش به صورت سنتی در تولید فعالیت می‌کند و به سمت صنعتی شدن مسیر طولانی را در پیش دارد، قطعا سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای گذر از سنتی به صنعتی شدن بخش کشاورزی و ارتقای تولید محصول سالم نقش بسیار مهمی دارد.

صفوی ابراز داشت: از جمله فعالیت‌هایی که در دستور کار سازمان نظام مهندسی استان کرمان قرار دارد، تولید محصولات گلخانه‌ای است که عملیاتی شده و در حال اجرا است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان قطب کشاورزی کشور است و بیش از یک‌چهارم باغ‌های کشور در استان کرمان است، گفت: بیشترین محصولات جالیزی در استان کرمان به ویژه در جنوب استان کرمان است.

وی تصریح کرد: حتی می‌توان گفت، جنوب استان کرمان عهده‌دار تولید محصولات گلخانه‌ای کشور است و بیش از یک هزار و 200 مجوز پروانه‌ گلخانه در جنوب استان کرمان و حدود 200 مجوز پروانه گلخانه در شمال استان کرمان صادر شده است.

صوفی با اشاره به اینکه صدور مجوز فعالیت گلخانه‌ها برای تولید محصول با حضور مهندس ناظر متخصص سازمان نظام مهندسی است، افزود:‌ تمام فعالیت‌های گلخانه‌ای در سطح استان از سال گذشته با حضور کارشناس‌های متخصص سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: این یک برگ زرینی در تولید محصول سالم است که هم افزایش محصول را در بر دارد و هم سلامت محصول با کاهش مصرف سموم، کودهای شیمیایی و حرکت به سمت تولید محصول سالم و ارگانیک است.

وی تصریح کرد: در این جا تولید کننده کاهش هزینه در تولید محصول خود دارد و هم مصرف کننده اعتماد بیشتر به محصول تولیدی پیدا کرده است و هر دو گروه تولید کننده و مصرف کننده کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری داشته‌اند.

صفوی بیان داشت: ساماندهی فروشندگی‌های سموم برای کاهش مصرف سم اعم از سموم تاریخ گذشته، تقلبی، قاچاق و امثال آن که با همکاری بسیار خوب جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان و مدیریت حفظ نباتات توانسته کاهش مصرف چشمگیری در سموم کشاورزی داشته باشد یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان است.

‌رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: فروشندگان سموم باید با حضور کارشناس متخصص گیاه پزشک فعالیت داشته باشند و در کنار این مسئله مهم اجرایی شدن نسخه‌نویسی است.

وی افزود: گیاه و درخت هم نیاز به مداوا دارد و باید درمان شود و برای نیاز گیاه به غذا هم باید نسخه داده شود، برای رفع مشکل بیماری و مسائل آفات و امراض قطعا باید معالجه علمی شود و این معالجه توسط درمانگاه‌های گیاه پزشکی صورت می‌گیرد.

صفوی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی استان کرمان بالغ بر 10 هزار عضو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر و بالاتر دارد ‌و بالغ بر 300 شرکت فنی، مهندسی ‌و مشاوره‌ای و 100 درمانگاه گیاه پزشکی و تعدادی شرکت‌های تعاونی تولید که‌ به امر تخصصی شدن و خدمات علمی به بخش کشاورزی مشغول هستند. 

وی تصریح کرد: ارتقای سلامت مردم شرط آن توجه به گیاه، حیوان و دامی است که مردم از فرآورده‌های آن استفاده می‌کنند و اگر ما گیاه سالم و دام سالم نداشته باشیم، قطعا انسان سالم‌ هم نداریم به دلیل اینکه غذای آنها از این جا تامین می‌شود و کمبود عناصر در بدن انسان‌ها منجر به بیماری‌هایی از جمله کم خونی، کاهش دید و مشکلات دیگر ناشی از کمبود این عناصر در گیاه و دامی است که آنها را تغذیه کرده‌ایم.

انتهای پیام/80018/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول