اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

لزوم تبیین اخلاقیات و کنترل رفتارهای دانشجویان در مراکز علمی

امام جمعه دهدشت در جمع رئیس و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی دهدشت گفت: اساس علم، اصلاح رفتارها است و مراکز علمی باید به سمتی پیش بروند که کنترل اخلاقی را در کنار آموزش لحاظ کنند.

لزوم تبیین اخلاقیات و کنترل رفتارهای دانشجویان در مراکز علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در دیدار پرسنل دانشگاه علمی کاربردی دهدشت با تبریک ایام پر خیر و برکت رجب گفت: باید قدر لحظه‌های ناب این ماه را بدانیم و از فیوضات معنوی رجب بهره‌مند شویم.

وی سرچشمه پیشرفت و بالندگی جامعه را در مراکز علمی دانست و ادامه داد: در هر منطقه‌ای که مراکز علمی دایر باشد از هر حیث رشد و بالندگی دارد.

امام جمعه دهدشت با مقایسه میزان درک علمی مردم امروز نسبت به سال‌های دور که مراکز علمی در کشور وجود نداشت، اظهار داشت: عدم برخورداری مردم آن زمان از علم و دانش باعث بروز مشکلات و سختی‌ها در زندگی آن‌ها شده بود.

وی کمبود امکانات رفاهی و آسایش را در پرتو نبود مراکز علمی خواند و گفت: بر همین اساس بر مردم رنج‌های زیادی تحمیل می‌شد اما وقتی علم وارد عرصه زندگی افراد شد در سایه این علم و دانش اندیشه‌های مردم تقویت شد.

حسینی تأثیر علم در تمامی عرصه‌های زندگی بشر را انکار نشدنی عنوان کرد و افزود: پیشرفت‌های همه جانبه در جامعه مرهون فراگیری علم و دانش است.

وی به نقش علم در شکل‌دهی زندگی اجتماعی افراد اشاره کرد و گفت: کسی که وارد حوزه دانشگاه می‌شود سعی می‌کند خود را در رفتارهای اجتماعی مهندسی کند تا در گفتار، حرکت و ... ناهنجار نباشد.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: گفتار منطقی استاد دانشگاه هم روی مردم تأثیرگذار است و اساتید باید مواظب رفتار و گفتار خود باشند.

حسینی پیشرفت اخلاقی، صنعتی، کشاورزی و در سایر عرصه‌ها را منوط به توسعه مراکز علمی دانست و گفت: وجود دانشگاه در یک منطقه یک امتیاز و آبرو برای شهر به حساب می‌آید.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز علمی کاربردی دهدشت خطاب به مسئولان این دانشگاه گفت: در کنار آموزش علم، کنترل اخلاقی نیز داشته باشید چراکه اصل علم و آموزش، اصلاح رفتارها است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه خدمت به مراکز دانشگاهی، خدمت به فرهنگ جامعه و انقلاب و نظام است، خاطرنشان کرد: اجازه ندهید دانشجویان نسبت به مهندسی رفتارهای شایسته فاصله بگیرند بلکه اخلاقیات را به آن‌ها تبیین کنید.

کرم شاهی‌سوق رئیس دانشگاه علمی کاربردی دهدشت در ابتدای این نشست گزارشی از خدمات و فعالیت‌های مرکز علمی کاربردی دهدشت ارائه داد.

وی نبود فضای کافی متناسب با جمعیت دانشجویان را یکی از مشکلات این دانشگاه دانست و گفت: انتظار داریم فرماندار شهرستان نسبت به تخصیص مکان مناسب به صورت استیجاری به این دانشگاه ما را در انجام خدمات بهتر و مطلوب‌تر یاری کند.

به گزارش فارس، دانشگاه علمی کاربردی دهدشت در سال 87 تأسیس شد و هم‌اکنون بیش از 700 دانشجو در رشته‌های مختلف فنی در مقطع کاردانی و رشته مهندسی طراحی صنعتی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول