اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور تحقیقات شرکت توانیر:

همکاری صنعت و دانشگاه به حفظ ذخایر ارزی منجر می‌شود

مدیرکل دفتر امور تحقیقات شرکت توانیر گفت: همکاری صنعت و دانشگاه به حفظ ذخایر ارزی و محیط زیست منجر می‌شود.

همکاری صنعت و دانشگاه به حفظ ذخایر ارزی منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، محمدعلی فرحناکیان که برای آشنایی با توانمندی‌های این دانشگاه و عقد تفاهمنامه همکاری‌های مشترک، به همراه هیئتی از شرکت توانیر کشور در این دانشگاه حضور داشت با ذکر این مطلب افزود: بخش روباتیک و مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین سرآمد دانشگاه‌های کشور است.

وی افزود: به همین دلیل ما قصد داریم همکاری‌های تحقیقاتی را برای ساخت روبات‌های صنعتی برای عیب‌یابی و تعمیر دیگ‌های بخار عظیمی که ظرفیتی بالغ بر یک هزار تن در ساعت دارند، آغاز کنیم.

فرحناکیان با بیان اینکه این تحقیقات ارزش افزوده زیادی برای صنعت و دانشگاه خواهد داشت، اظهار داشت: پیشتر ما خبرهای زیادی از موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شنیده بودیم ولی امروز که از نزدیک با ظرفیت‌های عظیم و جوانان دانشمند که کارهای بزرگی در زمینه‌های علمی و پژوهشی انجام داده‌اند، آشنا شدیم، شگفت‌زده هستیم.

وی یادآور شد: شرکت توانیر از دهه 60 بخش تحقیقات خود را فعال کرده و این انگیزه که از ظرفیت‌های صنعت و دانشگاه باید استفاده شود هر روز بیشتر خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور تحقیقات شرکت توانیر گفت: این دیدار در این راستا صورت گرفته تا با ساخت تجهیزات کاربردی هم در حفظ ذخایر ارزی و هم انرژی و محیط زیست و ایمنی نیروی انسانی بیشتر، هدف گذاری صورت گیرد و در قبال عقد تفاهمنامه از پروژه‌ها استفاده کنیم.

این مقام اذعان داشت: نکته مهم در انجام همکاری‌های تحقیقاتی برای شرکت توانیر، کاربردی بودن پروژه ها است گرچه پروژه‌های بنیادین ارزشمند هستند ولی اولویت نخست ما نیست.

وی تصریح کرد: تاکنون شرکت توانیر با دانشگاه‌های امیر کبیر، تهران و علم و صنعت تفاهمنامه همکاری‌های پژوهشی به امضا رسانده و پروژه‌های تحقیقاتی زیادی را با این دانشگاه‌ها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول