اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی خبر داد

وجود 74 هزار مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی

رئیس سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون سازمان تأمین اجتماعی 74 هزار و 60 نفر مستمری بگیر در این استان دارد.

وجود 74 هزار مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی

رضا وجدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم اکنون سازمان تأمین اجتماعی 74 هزار و 60 نفر مستمری بگیر در استان دارد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی اعلام کرد: سازمان تأمین اجتماعی در کل 14 شعبه در آذربایجان دارد که در مجموع 74 هزار و 60 بازنشسته، بازمانده و از کارافتاده را تحت پوشش خود قرار داده است.

وجدانی گفت: از این میان مرکز استان با 31 هزار و 678 نفر در دو شعبه آن، بیشترین و چالدران با 348 نفر کمترین مستمری‌بگیران سازمان را تحت پوشش خود دارند.

این مسئول با اعلام اینکه سازمان 2 هزار و 107 نفر مستمری بگیر در شعبه پیرانشهر تحت پوشش خود دارد، افزود: از این میان 631 پرونده مربوط به افراد عراقی است.

وی به تشریح تعهدات و خدمات سازمان پرداخت و گفت: سازمان تعهدات کوتاه مدتی را تحت عنوان کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بارداری، غرامت مقطوع فوت و نیز غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان ارائه می‌دهد.

وجدانی افزود: در این بین، پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان آن‌ها نیز جزو تعهدات بلند مدت سازمان به بیمه شدگان آن محسوب می‌شوند.

در بخش درمان نیز به دو شیوه مستقیم با ارائه تسهیلات رایگان در مراکز درمانی خود سازمان و به صورت غیر مستقیم در مراکز درمانی بخش دولتی و حتی خصوصی تسهیلات و امکانات درمانی در اختیار بیمه شدگان سازمان قرار می‌گیرد.

این مسئول اذعان داشت: در راستای تأمین معیشت بیمه شدگان، کسانی که بدون میل و اراده شخصی بیکار شوند، برابر قانون و ضوابط سازمان از مقرری بیمه بیکاری آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/61001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول