اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا:

کاهش تولید سرانه زباله‌های شهری گوراب‌زرمیخ ضرورت است

شهردار گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا ضرورت کاهش تولید سرانه زباله‌های این شهر را مورد تأکید قرار داد.

کاهش تولید سرانه زباله‌های شهری گوراب‌زرمیخ ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسن آقاجانی عصر امروز در جلسه مدیریت شهری این شهرستان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، اظهار کرد: تأثیر عمیق نقش و حضور مردم در صحنه‌های مهم ملی همواره روشن بوده است.

*آمادگی گوراب‌زرمیخ برای برگزاری انتخابات 24 خرداد

وی با بیان اینکه مشارکت در امر انتخابات و بررسی چهره‌های کاردان و موفق سیاسی اقدام مهم مردم در دوران انتخابات است، تصریح کرد: باید درست اندیشید تا طبق صلاحیت‌ها بهترین کاندیداها را برای حضور در صحنه اجرایی و سیاسی کشور انتخاب کرد.

شهردار گوراب‌زرمیخ اضافه کرد: گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا برای برگزاری انتخابات از آمادگی کامل برخوردار است و شهروندان آن با اقتدار و بصیرت در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

*ضرورت کاهش تولید سرانه زباله‌های شهری در گوراب‌زرمیخ

وی شهرداری‌ها را نهاد متولی امور شهری و سازمانی دانست که با تکیه بر منابع درآمدی خود ارائه خدمت می‌کنند.

آقاجانی، یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا را زباله‌های شهری ذکر کرد و افزود: برای جلوگیری از تخریب زمین، آلودگی آب‌های زیرزمینی و هوا، چاره‌ای جز کاهش سرانه تولید زباله شهری نیست.

وی اجرای طرح تفکیک از مبدأ زباله‌های خانگی را امری مؤثر در کاهش سرانه تولید زباله عنوان کرد و همکاری شهروندان در این زمینه را مهم دانست.

شهردار گوراب‌زرمیخ متذکر شد: افزایش نردبانی سرانه تولید زباله از دغدغه‌های کنونی مدیریت شهری است.

وی با اشاره به خطرها و آسیب‌های پیشروی روند افزایشی سرانه تولید زباله در کشور، یادآور شد: رشد تولید زباله در کشور به نحوی است که اگر در شهری حتی رشد جمعیت به عدد صفر برسد باز هم میزان تولید زباله در همان شهر ماهانه بیش از 80 تن است.

آقاجانی افزود: آلودگی‌های ناشی از پسماند و زباله‌های شهری مشکلات جبران ناپذیری دارد که جز با ورود بخش‌خصوصی و فرهنگ‌سازی درست برطرف نمی‌شود.

به گفته وی، اکنون کار جمع‌آوری زباله در شهر گوراب‌زرمیخ با هشت نفر پرسنل خدماتی انجام می‌شود.

این مسئول، با اشاره به اهمیت کار طرح تفکیک از مبدأ زباله‌های خشک از تر، خاطرنشان کرد: سلامت محیط زیست در گرو آموزش روش‌های درست نگهداری از آن در بین مردم است.

به گفته وی، ایجاد اشتغال در کارخانه‌های صنایع تبدیلی و در نتیجه کاهش بار مالی سنگین تا حدودی روند استفاده صحیح از محیط زیست و فرهنگ سازی طرح تفکیک زباله از مبدأ را در جامعه افزایش می‌دهد.

*شهرداری گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا درجه سه است

آقاجانی به محرومیت بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: گوراب‌زرمیخ به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخی محدودیت‌ها دارای شهرداری درجه سه است.

وی اضافه کرد: اعتبار کل شهرداری گوراب‌زرمیخ در دو حوزه عمرانی و جاری در سال گذشته تنها 530 میلیون تومان بود.

شهردار گوراب‌زرمیخ با تصریح بر اینکه در حال خدمات‌رسانی به مردم بخش محروم میرزا کوچک هستیم، اذعان کرد: در دو ماه نخست امسال با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان سرویس شن بالغ بر 80 درصد از کوچه‌های شهر گوراب‌زرمیخ شن‌ریزی شده است.

وی ورودی هر شهر را سنبل و چشم‌انداز آن شهر دانست و گفت: روکش آسفالت منطقه «کسما» به «گوراب‌زرمیخ» و بلوار داخل شهر از وضعیت بدی برخوردار است که برای تأمین اعتبار به یاری تمام مسئولان مربوطه نیاز داریم.

*اصلاح طرح تفصیلی هادی روستایی گوراب‌زرمیخ

آقاجانی از اصلاح طرح جامع تفصیلی هادی روستایی گوراب‌زرمیخ خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: طبق رایزنی‌ها مشکل طرح هادی بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا در سال جاری برطرف شده و طرح جامع تفصیلی آن اصلاح می‌شود.

شهردار گوراب‌زرمیخ با اشاره به بازگشایی پشت مسجد جامع این شهر برای کاهش بار ترافیکی آن، یادآور شد: برای اجرای این طرح بیش از 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/84003/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول