اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان‌شمالی:

تولید زباله در خراسان شمالی نگران‌کننده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی تولید انبوه زباله در استان را نگران کننده خواند و گفت: باید در این زمینه از سوی مردم تدبیر شود.

تولید زباله در خراسان شمالی نگران‌کننده است

حسین آبسالان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد بر کاهش و مدیریت زباله در استان از سوی مردم برای آسیب کمتر به محیط زیست تاکید کرد.

وی تولید انبوه زباله در استان را نگران کننده خواند و گفت: باید در این زمینه از سوی مردم تدبیر شود، زباله  طلای کثیف است ولی آن طور که باید از ظرفیت زباله در امر تولید انرژی و بازیافت مواد قابل بازیافت آن استفاده چندانی نمی‌شود.

به گفته آبسالان محل دفع و دفن زباله در برخی شهرهای استان از سال‌ها قبل به این کار اختصاص یافته و محل فعلی به علت طولانی شدن زمان استفاده بسیار آلوده شده و ظرفیت زباله بیشتر را ندارد و باید چاره اندیشی اساسی در این زمینه بشود.

به گزارش فارس، پیش از این نیز شهردار مرکز خراسان شمالی با اشاره به تولید روزانه 120تن زباله در این شهر کاهش تولید آن که هزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل شده را از سوی شهروندان خواستار شده بود.

کیوان دژهوت گفته بود، برای برداشت هر کیلو زباله 300 ریال هزینه می‌شود که در مجموع روزانه برای انتقال 120 تن زباله تولیدی 36 میلیون ریال هزینه می‌شود که تفکیک زباله‌های خشک بخش زیادی از این هزینه را کاهش می‌دهد.

وی افزود: سرانه متوسط تولید زباله در شهر بجنورد 600 گرم است که برای کاهش تولید، مردم باید به سمت تفکیک زباله از مبدا بروند.

انتهای پیام/63002/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول