اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری خبر داد

خریداری 30 درصد تجهیزات زباله‌سوز ساری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: 30 درصد تجهیزات کارخانه زباله‌سوز شهرستان ساری خریداری شد.

خریداری 30 درصد تجهیزات زباله‌سوز ساری

سیدرضا گرامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از اجرایی شدن فاز دوم طرح تفکیک زباله از مبدا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ماموران شهرداری بیش از 100 هزار عدد نایلون زباله به همراه تراکت‌هایی که حاوی ساعات جمع‌آوری زباله است را به منازل تحویل داده و به هر خانه دو نایلون و یک تراکت ارائه شده است، اظهار داشت: فاز نخست طرح تفکیک زباله از مبدا تولید شهر ساری اجرا شد و در این طرح موفقیت نسبی کسب کردیم و برای جلب رضایت شهروندان چاره‌اندیشی شده است.

گرامیان محوریت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ساری را با استقرار سه کانکس در محل دپوی زباله و تحویل مواد شوینده به مردم عنوان کرد و گفت: در ابتدا زباله‌ها به دو دسته خشک و تر تفکیک می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری مزیت فاز دوم طرح تفکیک زباله از مبدا، نسبت به فاز نخست را حضور فیزیکی به درب منازل و ارتباط مستقیم با مردم دانست و تصریح کرد: این تعامل سبب مشارکت بیشتر و ارتباط پررنگ‌تر و تنگاتنگ بین مجریان طرح و شهروندان می‌شود.

گرامیان مهم‌ترین چالش طرح تفکیک زباله از مبدا تولید ساری را بحث عوامل غیرمجاز مطرح کرد و گفت: عوامل غیر مجاز بسیاری از طرح‌های فرهنگی را به شکست وامی‌دارد.

وی افزود: برای رفع برخی از مشکلات 30 نفر از مجموعه شهرداری به عنوان ضابطان قضایی مشخص شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری نگاه سازمان را در اجرای اینگونه طرح‌های گسترده با رویکرد خدمات‌رسانی موثر عنوان کرد و اظهار داشت: هدف ما تبدیل باور مردم به عادت و عادت‌ها به فرهنگ اجتماعی است.

این مسئول هماهنگی بین بخشی را در به سرانجام رسیدن طرح‌های فرهنگی موثر دانست و ادامه داد: تمامی برنامه‌های سازمان پسماند شهرداری ساری در سال جاری با رویکرد فرهنگی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره‌های متعدد ویژه سنین کم جامعه، آموزش شهروندی، رونمایی از دو کتاب برای کودکان و پویانمایی پنج قسمتی از جمله برنامه‌های فرهنگی این سازمان محسوب می‌شود.

گرامیان فعالیت‌های مدیریت سازمان پسماند شهرداری ساری را فقط به جمع‌آوری و حمل و نقل زباله از جلوی درب منازل ندانست و گفت: طرح ساماندهی زباله‌های ساختمانی در سال جدید نیز پیگیری می‌شود.

وی افزود: طرح تفکیک، لایروبی کانال‌ها و انهار و طرح ساماندهی مکانیزه کردن ماشین‌آلات از طرح‌های مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در سال جاری است.

گرامیان با اعلام اینکه رفت و روب سطح شهر ساری به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری واگذار شده است، بیان داشت: اجرای رفت و روب شهری با مدیریت سازمان پسماند شهرداری ساری از اول خرداد ماه سال جاری اجرا می‌شود.

وی درباره جمع‌آوری زباله‌های عفونی کلینیک و مطب‌های درمانی در ساری گفت: متولی خاصی برای این بخش از زباله‌ها نداریم ولی با وجود نایلون‌های زباله رنگ زرد، بخشی از این زباله‌ها موقع جمع‌آوری مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: بار‌ها درخواست کرده‌ایم و جلساتی برگزار شده است اما هنوز ارگان خاصی به تنهایی مسئولیت نمی‌پذیرد و این باعث به خطر افتادن سلامت نیروهای شهرداری و شهروندان می‌شود.

گرامیان پیگیری استقرار دستگاه زباله‌سوز در شهرستان ساری را از سوی شهرداری جدی دانست و یادآور شد: با استقرار کارخانه زباله‌سوز نیاز نیست 130 کیلومتر زباله را به بیرون شهر هدایت کنیم.

وی اظهار داشت: 70 درصد هزینه‌های شهرداری برای حمل و نقل زباله هزینه می‌شود.

گرامیان با اشاره به اینکه 70 درصد زباله‌های تولید شده در ساری تر و 30 درصد آن خشک است، یادآور شد: این میزان زباله در کشورهای توسعه یافته حالت معکوس دارد.

این مسئول حجم زباله تولید شده در ساری را روزانه 270 تا 300 تن اعلام کرد و گفت: جمعیت مازندران در شش ماه نخست سال از سه میلیون نفر به جمعیت 12 میلیونی تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محل استقرار کارخانه زباله‌سوز در شهرک صنعتی شماره یک ساری در نظر گرفته شد و  برای اجرای آن با شرکت چینی قرارداد منعقد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با بیان اینکه در مرحله خرید تجهیزات کارخانه زباله سوز در ساری هستیم، اذعان داشت: ماه آینده حدود 30 درصد تجهیزات خریداری شده و در حال تکمیل تجهیزات و نصب آن هستیم.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول