اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد تیم جایکا:

مشارکت مردم توسعه را تسریع می‎بخشد

مشاور ارشد تیم جایکا گفت: مشارکت و همکاری مردم در اجرای پروژه جایکا روند توسعه این طرح را شتاب می‎بخشد.

مشارکت مردم توسعه را تسریع می‎بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سه ایچی میشیما بعدازظهر امروز در سمینار استراتژی توسعه ظرفیت در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرکرد اظهار کرد: پروژه جایکا از سال 89 در منطقه بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به چارچوب کلی استراتژی توسعه ظرفیت پروژه جایکا، گفت: ارتقای توان اجرایی، عدم ایجاد تغییر در محتوای توافقات بین‌المللی، تأکید بر شیوه دموکراتیک، اجرای دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیاز سنجی از جمله استراتژی‌های این پروژه محسوب می‎شود.

میشیما همکاری و مشارکت مردم را از برنامه‌‎های این پروژه برشمرد و گفت: سعی شده است از ابتدا به کمک روستائیان و تسهیل‌گران محلی استفاده کرده و ارتباط فعالی با مردم داشته باشیم تا بدین طریق آنها را در حفظ منابع طبیعی دخالت دهیم.

مشاور ارشد تیم پروژه جایکا کمبود منابع و اطلاعات درباره فعالیت‌های علمی را یکی از مشکلات این پروژه برشمرد و اذعان داشت: عدم رعایت زمان کلاس‌های آموزشی و کمبود بودجه پرسنل فنی یکی از دیگر از این مشکلات است.

وی با اشاره به وضعیت عمومی بخش بازفت، تأکید کرد: اراضی شیب‌دار، فرسایش شدید خاک، چرای بی‌رویه، تخریب اراضی، کاهش منابع از جمله وضعیت حال حاضر آن منطقه است.

میشیما مشارکت را اصل عمده تحقق اهداف این پروژه دانست و گفت: در سال 91 ارزیابی میان دوره‌ای پروژه انجام شد و امسال نیز ارزیابی ادامه خواهد داشت.

سمینار استراتژی توسعه ظرفیت در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری امروز با حضور معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری حوزه کارون، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و برخی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/68006/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول