اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

صیانت از منابع طبیعی در گروی مشارکت فعال مردم است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های احیای منابع طبیعی یک راهکار مناسب در راستای صیانت از منابع طبیعی محسوب می‎شود.

صیانت از منابع طبیعی در گروی مشارکت فعال مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خسرو عبداللهی بعد از ظهر امروز در سمینار استراتژی توسعه ظرفیت در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرکرد اظهار کرد: عدم توسعه اقتصادی منابع طبیعی امروز سد راه توسعه است که این مسئله استفاده بیش از حد منابع طبیعی و آبخیزداری را موجب شده است.

وی چرای بیش از حد دام‌ها در مراتع استان را از مهم‌ترین علل تخریب مراتع استان برشمرد و گفت: زراعت بی رویه و استفاده از جنگل‌ها و درختان به عنوان سوخت از سوی جنگل نشینان و یا روستاییان از دیگر علل نابودی منابع طبیعی استان محسوب می‎شود.

عبداللهی میزان بهره‌برداری از مراتع استان را چهار برابر ظرفیت موجود اعلام کرد و گفت: فشار تخریب مراتع تنها مربوط به دام نیست بلکه افزایش تعداد دامداران به دلیل کمبود معیشت، شغل و تأمین سوخت از دیگر عوامل تخریب محسوب می‎شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در شرایط حال حاضر اقتصادی کشور، منابع طبیعی تاوان کمبودهای سایر بخش‌های اقتصادی را جبران می‌کند، گفت: بهره‌برداران منابع طبیعی تنها به فکر تأمین نیاز خود هستند، این مسئله موجب شده است تا حفظ ژنتیکی این سرمایه ارزشمند کمتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر صیانت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها باید برای حفظ سرمایه‌های ملی به صحنه بیایند.

عبداللهی مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های احیای منابع طبیعی را یک راهکار مناسب در راستای صیانت از منابع طبیعی برشمرد و گفت: امروز افزایش سطح مشارکت‌های مردمی در راستای حفظ  و صیانت از منابع کلید توسعه سرمایه‌های ملی محسوب می‎شود.

این مسئول تأکید کرد: پروژه مشارکتی بازفت یکی از برنامه‌هایی است که با مشارکت مردم در سطح منطقه در دست اجراست.

وی هدف اصلی جایکا را ارتقای ظرفیت‌های موجود بیان و تصریح کرد: توانمندسازی مردم محلی، توسعه جنگل‌ها و توانمندسازی کارکنان منابع طبیعی در روستاها از اهداف جایکا محسوب می‎شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه باید به تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در افزایش سطح مشارکت‎ها توجه بیشتر کرد، خاطرنشان کرد: این تشکل‌ها حلقه رابط میان مردم و نماینده دولت خواهند بود و در افزایش فعالیت و بسترسازی فکری برای انجام پروژه‌های بزرگ موثر عمل خواهند کرد.

سمینار استراتژی توسعه ظرفیت در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری امروز با حضور معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری حوزه کارون، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و برخی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/68006/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول