اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

مشارکت مردم در انتخابات موجب دفع فتنه‌های جدید می‌شود

استاندار زنجان گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو موجب دفع همه فتنه‌ها و توطئه‌ها ضد نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

مشارکت مردم در انتخابات موجب دفع فتنه‌های جدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعدازظهر امروز در همایش مسئولان برگزاری انتخابات شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرار تجربه برگزاری 30 انتخابات را دارد، اظهار داشت: همه‌پرسی عنوان حکومت در نخستین روزهای پس از انقلاب و انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی آخرین آن بوده است.

وی با اشاره به حساسیت‌های هر یک از انتخابات‌های برگزار شده طی 34 سال گذشته در کشور تصریح کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات گذشته بسیاری از معضلات را حل کرده است.

* تفاوت شکلی این انتخابات با انتخابات‌های گذشته

استاندار زنجان با اشاره به تفاوت‌های موجود در  انتخابات پیش رو با انتخابات‌های گذشته افزود: شکل برگزاری انتخابات نخستین تفاوت این انتخابات با دوره‌های گذشته است.

وی به تجمیع دو انتخابات متفاوت به لحاظ نقش آنها در مدیریت کشور اشاره و اضافه کرد: برگزیدگان شوراها مدیریت محلی و برگزیده ریاست جمهوری مدیریت کلان کشوری را بر عهده می‌گیرد.

رئوفی‌نژاد انتخابات را حق مردم دانست و ادامه داد: تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها وسعت و پراکندگی تاثیرگذاری نتایج آن را بسیار گسترده کرده است.

وی با اشاره به جدید بودن نوع برگزاری انتخابات این چنینی در ایران تصریح کرد: قطعاً نتیجه این انتخابات موفق خواهد بود به شرطی که همه جوانب آن مراقبت شود.

استاندار زنجان به تاثیرگذاری وقایع در زمان انتخابات بر یکدیگر اشاره کرد و افزود: دست‌اندرکاران باید مواظب باشند که یک اتفاق کوچک منطقه‌ای به چالش بزرگ ملی تبدیل نشود چراکه فضای انتخاباتی فضای این چنینی را دارد.

وی مشارکت حداکثری مردم را نیاز نظام در مقطع کنونی دانست و اضافه کرد: فراهم شدن حضور باشکوه مردم در انتخابات از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

* مشارکت گسترده موجب رفع فتنه‌ها می‌شود

رئوفی‌نژاد تاکید کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو موجب دفع همه فتنه‌ها و توطئه‌ها ضد نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی ترغیب و تشویق عمومی برای حضور در انتخابات را نخستین وظیفه دولتی‌ها دانست و اضافه کرد: یادمان باشد که از امکانات دولتی بر ضد یا نفع کسی استفاده نشود چراکه غیر قانونی است.

استاندار زنجان برگزارکنندگان انتخابات را امانت‌داران آرای مردم دانست و ادامه داد: برگزارکنندگان انتخابات در واقع منتخبان مردم به صورت غیر مستقیم هستند که آرای مردم به صورت امانت در دست آنها قرار می‌گیرد.

وی به مرور حوادث انتخابات سال 88 پرداخت و تصریح کرد: با همه دقتی که در سلامت انتخابات دور قبلی به کار برده شد، فتنه به دلیل خدشه به این اصل در کشور به وقوع پیوست.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه اگر از ظرفیت‌های قانونی کشور استفاده می‌شد، هرگز فتنه 88 روی نمی‌داد، تصریح کرد: آن همه هزینه به دلیل عدم تبعیت از قانون توسط عده‌ای به کشور و نظام تحمیل شد.

وی به برنامه‌ریزی دشمن برای انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: برخی عوامل داخلی هم با خارجی‌ها در این مورد همصدا شده‌اند.

استاندار زنجان به زمزمه‌های برائت سران فتنه از حوادث سال 88 اشاره کرد و افزود: آنها حافظه مردم را دست کم گرفته‌اند.

وی به هماهنگی موجود بین دشمنان خارجی و عوامل داخلی اشاره کرد و گفت: عوامل داخلی و خارجی در توطئه‌چینی ضد نظام جمهوری اسلامی بار دیگر با هم متحد شده‌اند.

رئوفی‌نژاد هوشیاری در برگزاری سلامت همه‌جانبه انتخابات را از عوامل دفع فتنه‌های طراحی شده برشمرد و تاکید کرد: سلامت و امنیت دو ضرورت مهم در برگزاری انتخابات محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: کوچکترین تنش امنیتی در فضای انتخابات قابلیت خدشه وارد کردن به کل انتخابات را در فضای موجود پیدا می‌کند بنابراین همه موارد کوچک و بزرگ باید به صورت درست رصد و مدیریت شود.

استاندار زنجان با اشاره به آرامش موجود در جامعه تصریح کرد: این فضا باید مدیریت و حفظ شود تا فرصت سوء استفاده از بدخواهان سلب شود.

وی انقلاب اسلامی را بزرگترین رخداد حال حاضر جهان برشمرد که امنیت و اهداف استکبار را خدشه‌دار کرده است از این رو آنها با نظام منبعث از آن دشمنی می‌کنند.

رئوفی‌نژاد انتخابات پیش رو را گام بلندی برای ادامه موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: دشمن در صدد پر هزینه کردن موفقیت‌های نظام منبعث از تفکرات اسلامی است.

وی تاکید کرد: نگاه همه جهان به نتایج انتخابات پیش رو در ایران دوخته شده است.

انتهای پیام/73004/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول