اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل خبر داد

راه‌اندازی «بنیاد 6 بهمن» در انتظار رای شورای فرهنگ عمومی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: تاسیس بنیاد شش بهمن آمل در انتظار نظر کمیته‌های شورای فرهنگ عمومی کشور است.

راه‌اندازی «بنیاد 6 بهمن» در انتظار رای شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از آمل، محمد محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن اظهار کرد: با توجه به رایزنی مسئولان شهر در امر تاسیس بنیاد حماسه ششم بهمن در آمل همچنان این پیگیری‌های لازم در دست اقدام و منتظر جوابی از سوی شورای فرهنگ عمومی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اساسنامه این بنیاد آماده و مورد تائید قرار گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به اینکه با برگزاری همایش‌ها می‌توان در زمینه ماندگاری حماسه تاریخی ششم بهمن به خیلی از اهداف دست یافت، یادآور شد: به مناست نامگذاری این شهیده در شب قدر وصیت‌نامه و اشعار طاهره هاشمی توسط یک خوشنویس فوق امتیاز خوشنویسی در مراسم کتابت وحی به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدی با اعلام اینکه کتاب قصه‌ای به صورت شعر درباره این شهیده شاخص از سوی شاعر آملی سروده شده، اذعان داشت: جهت چاپ این کتابچه نیاز به حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط است تا با چاپ این قصه شعر در جهت ماندگاری حماسه تاریخی ششم بهمن الگویی شود.

مدیر آموزش و پرورش آمل نیز اشاره به اینکه با اعلام عنوان طاهره هاشمی شهید شاخص سال در کشور ستادی با این نام در آموزش و پرورش با حضور مدیران و اعضا انجمن فرهنگیان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: قرائت زندگینامه این شهیده با ارزش در صف دانش‌آموزان در مدارس، چاپ و توزیع بنر اوصاف وی در مدارس، توزیع سی‌دی و تراکت زندگی‌نامه شهیده طاهره هاشمی، استقبال از بسیجیان جهت اسکان در اردوگاه شهید باهنر برای بازدید از جنگل‌های آمل از مهمترین اقدامات این ستاد است.

وی پیشنهاد چاپ واقعه ششم بهمن در یک برگ از کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی داد و گفت: مسئولان می‌توانند با تلاش و رایزنی‌ها با کسانی که در کشور در این امر دست قوی دارند، اقدام به چاپ حماسه ششم بهمن در یک برگ از کتاب فارسی مقطع ابتدایی کنند.

انتهای‌ پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول