اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

سند تعلیم و تربیت سندی بنیادی است

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سند تعلیم و تربیت سندی بنیادی محسوب می‌شود که برگرفته از فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است.

سند تعلیم و تربیت سندی بنیادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سید مجید عاملیان ظهر امروز در دیدار با فرهنگیان گلپایگان اظهار داشت: کلید همه قفل‌ها به دست مدیران آموزش و پرورش گشوده می‌شود و اگر بپذیریم چشم همه مستضعفان عالم به ایران اسلامی دوخته شده، نجات کشور هم به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه بستر رفع مشکلات جامعه به دست آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، ادامه داد: مدیران و معلمان آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی در جامعه برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به طرح‌ها و برنامه‌های وسیعی که در کشور انجام شد و اتفاقاتی مانند حادثه شین‌آباد و تصادف اتوبوس راهیان نور که در حوزه آموزش و پرورش روی داد، امسال را به یکی از سخت‌ترین سال‌های دوران آموزش و پرورش تبدیل کرد. 

وی افزود: یک نوبته کردن مدارس، اجرای طرح 3-3-6 ورود فناوری‌های جدید و تنگناهای اقتصادی که با آن مواجه بودیم، موجب شد بار سنگینی بر آموزش و پرورش تحمیل شود.

عاملیان با تأکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی از جمله مشکلات آموزش و پرورش است، تصریح کرد: با همه سختی‌ها و تنگناهای اقتصادی کسی از بیرون مشکلات آموزش و پرورش را حس نکرد و این امر را مدیون همدلی و همراهی همکاران فرهنگی می‌دانیم. 

وی، اخلاص، صداقت، دلسوزی و تعاملات عاطفی را از خصوصیات معلمی عنوان کرد و گفت: اسوه بودن وظیفه اصلی معلمان است.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سلیقه‌ای عمل کردن در حوزه کاری ظرفیت کارکنان و پیشرفت امور را کند و آهسته می‌کند، یادآور شد: در حال حاضر یک نقشه راه و یک مسیر برای حرکت داریم که باید همه در این راه حرکت کنند و سند تحول نیازمند ایجاد ساخت‌وسازهای لازم است.

وی اظهار کرد: سند تعلیم و تربیت سندی بنیادی محسوب می‌شود که برگرفته از فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است.

عاملیان، رتبه‌بندی معلمان را از دیگر کارهای انجام گرفته در آموزش و پرورش عنوان کرد و اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انقلاب بزرگی در شأن و مقام معلم ایجاد می‌شود و معلم در ردیف استاد دانشگاه و انسانی که تعلیم و تربیت برعهده اوست، قرار دارد و افرادی که وارد آموزش ابتدایی شده‌اند، از جایگاه مادی و معنوی والایی برخوردار می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه در این سند راهبردی درجه‌بندی مدارس اجرا می‌شود، بیان کرد: با اجرای سند راهبردی آموزش و پرورش مدارس کوشا از غیرکوشا تفکیک و طبقه‌بندی شده و سطح علمی مدارس افزایش می‌یابد و این امر موجب ایجاد انگیزه و تشویق و رقابت بین مدارس می‌شود.

* تعطیلی پنجشنبه‌ها مقدمه‌ای بر ایجاد آموزش غیررسمی بود

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه برخی از افراد با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها مخالف هستند، اظهار کرد: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها مقدمه‌ای برای ایجاد آموزش غیررسمی بود و باید افراد آگاه باشند، کلاس تنها محل آموزش نیست و بهترین آموزش‌ها در فضاهای غیررسمی اتفاق می‌افتد که این امر هم با کمک دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی میسر می‌شود.

وی، شناسایی افراد بی‌سواد را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا برشمرد و متذکر شد: شناسایی افراد بی‌سواد و سوق دادن آنها به یادگیری علم یکی از دیگر اولویت‌های کارهای آموزش و پرورش است.

وی در پایان به حضور همگان و خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خردادماه اشاره و تأکید کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است و باید با حداکثر توان و فارغ از جناح بندی‌ها و گروه‌های سیاسی در انتخابات شرکت کنیم و سرنوشت کشور را به دست خودمان رقم بزنیم.

* کمبود نیروی انسانی مشکل بزرگ آموزش و پرورش گلپایگان

در ادامه مدیر آموزش و پرورش گلپایگان بیان کرد: مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش گلپایگان کمبود نیروی انسانی است.

مهدی اشراقی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی موجب شد، معلمان از دوره‌های دیگر در پایه ششم تدریس کنند، گفت: اجرای نظام آموزشی 3-3-6 موجب شد با کمبود نیروی انسانی در پایه ششم مواجه شویم.

وی همچنین به کمبود نیروی انسانی در فضای اداری اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای مطالبه مردم و همچنین تعداد بالای شاغلان، بازنشستگان، موظفان و تعدیل چارت سازمانی این اداره با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان، اعزام روحانیان در مراسم صبحگاه، برگزاری مسابقه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی را از جمله کارهای پرورشی برشمرد و افزود: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی به شدت محسوس است؛ به طوری که در حوزه پرورشی هیچ نیروی مرد تحصیل‌کرده‌ای در رشته پرورشی وجود ندارد و همکاران با تخصص‌های دیگر در این رشته مشغول به کار هستند. 

در ادامه نماینده فرهنگیان گلپایگان به بیان نقاط ضعف و قوت آموزش و پرورش اشاره کرد و خواستار همکاری و تعامل بیشتر در حوزه فرهنگی شد.

انتهای پیام/63014/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول