اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تغذیه شبکه بهداشت دیلم خبر داد

توزیع 956 سبد غذایی از سوی بنیاد علوی در دیلم

مسئول بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از توزیع 956 سبد غذایی از سوی بنیاد علوی در دیلم خبر داد.

توزیع 956 سبد غذایی از سوی بنیاد علوی در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آذین صبوری صبح امروز در مرحله بیستم توزیع سبد غذایی بنیاد علوی در دیلم افزود: در همین راستا مراقبین بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت 502 دوره آموزشی گروهی ویژه زنان باردار و شیرده برگزار کرده‌اند.

صبوری گفت: از زمان اجرای طرح حمایتی و مراقبتی زنان باردار و شیرده 956 سبد غذایی بین زنان باردار و شیرده توزیع شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح سلامت تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده عنوان کرد.

صبوری تصریح کرد: جامعه هدف در این طرح زنان بارداری بوده که یکی از معیارهای تغذیه‌ای همچون شاخص توده بدنی کمتر از 19.8، وزن قبل از بارداری کمتر از 45 کیلوگرم، عدم وزن گیری مناسب در دوران بارداری و چند قلویی را داشته و از نظر وضعیت اقتصادی نیازمند باشند.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت دیلم خاطرنشان کرد: این زنان از طریق بهورز و کاردان خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی مربوطه به بنیاد علوی معرفی می‌شوند.

صبوری اذعان کرد: در راستای اجرای این برنامه مراقب بهداشتی در مراقبت‌های بارداری، مادر باردار را مورد تن سنجی قرار داده و به صورت چهره به چهره و گروهی آموزش تغذیه می‌دهند.

وی به معضل بهداشتی شایع بودن کمبود وزن هنگام تولد در کشور اشاره کرد و افزود: این مشکل در خانواده‌های کم درآمد و کم سواد و دارای محدودیت‌های بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر است.

این کارشناس تغذیه در ادامه سخنان خود سوء تغذیه، مراقبت‌های ناکافی دوران بارداری، کار جسمی سخت، اضطراب، عوامل روانی، اقتصادی، محرومیت از حمایت خانوادگی و اجتماعی را از علل تولد نوزادان کم وزن نام برد.

صبوری عنوان کرد: طرح حمایت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده نیازمند با همکاری مشترک بهداشت و بنیاد علوی با جامعه هدف زنان با بارداری نوبت اول، دوم، در برخی موارد نوبت سوم و زنان شیرده از سال 88 با تعداد 24 مادر در شهرستان دیلم آغاز شد و در حال حاضر 29 زن باردار و شیرده را تحت پوشش دارد.

وی گفت: سبد غذایی این مرحله شامل برنج، پنیر، مرغ، عسل، حبوبات، خرمای خشک، ماکارونی، سویا و کنسرو است.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول