اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان خبر داد

برگزاری 100 گفتمان دینی تخصصی همزمان با مراسم اعتکاف در کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از برگزاری 100 گفتمان دینی تخصصی همزمان با مراسم اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 100 گفتمان دینی تخصصی همزمان با مراسم اعتکاف در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان اظهار داشت: ماه رجب ارزش و اهمیت و برکات زیادی دارد و باید نهایت استفاده را از این ایام ببریم.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی با تلاش مسئولان و مردم در این شهرستان تدارک دیده‌ایم که به تدریج و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از برگزاری 100 گفتمان دینی تخصصی همزمان با مراسم اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

اهرمی با اشاره به تهاجمات و آسیب‌های موجود در راه رشد نسل امروز گفت: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا اینگونه آسیب‌‌ها و تهدیدها را شناسایی و راهکارهای مقابله با آنها برای معتکفان ارائه شود و با استناد به آیات قرآن و روایات در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصاد، اخلاقی و عبادی مطالبی ارائه شود تا معتکفان به رشدی قابل توجه برسند که یکی از راهکارهای اندیشیده شده برگزاری گفتمان‌های دینی است.

وی خاطر نشان کرد: لازم است متولیان از مدت‌ها پیش از برگزاری اعتکاف با تدارک برنامه‌‌های معنوی مطابق با تقاضا و نیاز معتکفان هرچه بیشتر در راستای ارتقا و بهره‌وری برنامه‌های اعتکاف گام بردارند که چنین امری طی رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم از طریق تشکیل جلسات متعدد محقق شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان ابراز داشت: با توجه به اینکه این مراسم معنوی در بیش از 15 مسجد از مساجد محوری شهرها و روستاهای کنگان، سیراف، بنک، عسلویه و روستاهای شیرینو، بیدخون، بساتین، پرک و سهیل با فعالیت 50 مبلغ و مبلغه برپا می‌شود برای برگزاری 100 گفتمان دینی با موضوعات متنوع روز هماهنگی شده است.

اهرمی ابراز داشت: سازندگی معنوی، تحول اخلاقی و تبیین ارزش‌های اسلامی برای رشد ابعاد معنوی و پیشگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه و خودباختگی فرهنگی به عنوان یک اولویت مهم، همواره مورد توجه بوده است که در این راستا بزرگداشت ایام‌الله و یادآوری رخدادهای تاریخی و ملی و مذهبی از جایگاه ویژه‌ای برای نسل جوان برخوردار است.

وی گفت: محوریت در برنامه‌های فرهنگی دینی با روحانیت است و مبلغین و مبلغات باید در صحنه‌های مختلف تبلیغی حضور فعال داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان یادآور شد: این اداره در راستای نقش تبلیغی و ترویجی خود در این مناسبت با همکاری بیش از 50 مبلغ و مبلغه برای بهره گرفتن حداکثری مردم اقدام به برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری مجالس وعظ و سخنرانی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برگزاری جلسات اخلاق در آداب، بیان سنت و سیره اهل‌البیت (ع) و انجام مسابقات فرهنگی در سطح 15 مسجد محوری این شهرستان خواهد کرد.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول