اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد

استفاده از فرصت اعتکاف برای تحقق حماسه سیاسی

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: لازم است مبلغان در فرصت اعتکاف به روشنگری در زمینه شرایط حساس کشور پرداخته و بستر مناسب برای تحقق حماسه سیاسی را فراهم کنند.

استفاده از فرصت اعتکاف برای تحقق حماسه سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان اعزامی ایام اعتکاف و میلاد حضرت علی(ع) اظهار کرد: بر اساس روایات هر انسان در زندگی خود موقعیت‌هایی را به دست می‌آورد که لازم است با استفاده بهینه از آنها راه موفقیت را برای خودش هموار سازد زیرا ارزش آنها بسیار بالاست و مانند ابر می‌گذرند.

وی افزود: اینکه در ایامی چون اعتکاف از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه مبلغانی به سایر شهرها اعزام می‌شوند اهمیت زیادی دارد و روحانیون و مبلغان باید از این موقعیت نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید بر اساس عقل و منطق از موقعیت‌های معنوی در این دنیا بهره‌برداری کند گفت: اعتکاف و فرصت تبلیغ در این ایام از جمله این موقعیت‌ها محسوب می‌شود و طلاب و روحانیون باید با استفاده از این فرصت هدف اصلی معتکف شدن و حضور در مساجد را برای جوانان و سایر اقشار به درستی تبیین کنند.

وی ادامه داد: همان طور که نماز جمعه یک فریضه عبادی سیاسی است اعتکاف هم دارای جنبه‌ها و ابعاد مختلف عبادی و سیاسی بوده و معتکفان باید طی سه روز حضور در مسجد وظایف دینی و اجتماعی و سیاسی خود را مرور کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی مرکزیت مساجد در کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: تکریم مساجد بر مسلمانان لازم است و اعتکاف هم بهانه‌ای است برای اینکه مومنان به نظافت مساجد بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مبلغان باید بر اساس شاخصه‌های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب تکالیف مردم را در این عرصه به آنها یادآوری کنند تا هیچ کس نسبت به این اتفاق مهم بی‌تفاوت نباشد.

وی با بیان اینکه مردم ایران در همه صحنه‌های انقلاب حضور چشمگیری داشته‌اند عنوان داشت: امسال شرایط ویژه‌ای بر انتخابات حاکم است و دشمنان سعی دارند به وسیله توطئه‌های گوناگون مردم را از انقلاب و نظام ناامید کنند تا آنها در انتخابات شرکت نکنند بنابراین مبلغان می‌توانند از ظرفیت اعتکاف برای روشنگری در این زمینه استفاده کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام برخی بازی‌ها و ورزش‌ها در مساجد گفت: ورود هر نوع بازی و ورزشی به مساجد شایسته نیست و مبلغان باید در این زمینه هم جوانان را به خوبی توجیه کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اعتکاف فرصتی است که می‌توان با استفاده بهینه از آن جوانان را برای حضور در مساجد در ماه مبارک رمضان آماده کرد.

انتهای پیام/78004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول