اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی خبر داد

برگزاری 150 حلقه معرفت در حرم رضوی همزمان با مراسم اعتکاف

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: 150 حلقه معرفت در سه روز مراسم اعتکاف در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری 150 حلقه معرفت در حرم رضوی همزمان با مراسم اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجلال حسینی ظهر امروز در نشست خبری معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد: ماه رجب یک فرصت استثنایی و طلایی برای اهل معرفت است و افرادی که در مسیر سلوک الی‌الله می‌خواهند قدم بگذارند باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: اعتکاف در ماه رجب در مسجد گوهرشاد از اعتکاف‌های منحصر به فرد در ایران اسلامی است که وجه تمایز آن وجود مضجع شریف امام رضا (ع) است.

حسینی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در جهان اسلام الهام بخش است خاطرنشان کرد: هدف اصلی در برنامه‌ریزی و اجرای این طرح رسیدن به یک اعتکاف معیار است، این مراسم باید یک مراسم الگو برای مخاطبان و جهان اسلام باشد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: 81 هزار نفر از طریق سایت در اعتکاف ثبت نام کرده‌اند که 4 هزار نفر به قید قرعه منتخب شدند و این مدال افتخار به سینه آنها زده شد تا در این ضیافت الهی شرکت کنند.

وی عنوان کرد: 600 خادم فرهنگی اعم از مشاور، کارشناس، مبلغ، عوامل اجرایی، عکاس، تصویربردار و انتظامات مسئولیت اجرایی بیش از 200 برنامه در این مراسم بزرگ را دارند.

حسینی با بیان اینکه معتکفان در این سه روز با قرآن مانوس هستند، تصریح کرد: کارگاه‌های تدبر در قرآن و سیره معصومان(ع) از جمله برنامه‌ریزی‌های طراحی شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بسته‌های فرهنگی مناسبی طراحی شده که در لحظه ورود به معتکفان اهدا می‌شود، یک مجموعه از آنچه در این ایام لازم دارند در این بسته فرهنگی مهیا شده است.

وی اذعان داشت: 150 حلقه معرفت در این سه روز ایجاد می‌شود و برای دومین سال متوالی موضوع مشاور دینی به طور شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به معتکفان هستند.

حسینی با بیان اینکه اصل اعتکاف بر خلوت کردن است تصریح کرد: در طراحی برنامه‌ها به کمترین حد از برنامه‌های عمومی استفاده شده و بیشتر نشست‌ها و حلقه‌های معرفت و پرسش و پاسخ‌ها انفرادی مد نطر قرار گرفته است.

وی یادآور شد: جامعه امروزی ما نیاز ضروری دارد که به سوی اخلاق و تهذیب نفس بپردازد.

حسینی با بیان اینکه اعتکاف امری مستحب است بیان کرد: اعتکاف زمانی موثر است که در بستر اعتقادات محکم قرار بگیرد و انجام واجبات و ترک محرمات لازمه قبولی اعتکاف است.

وی افزود: اگر کسی در اعتقاداتش دچار انحراف باشد قطعا در انجام مستحبات نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و قبل از انقلاب یک چنین برنامه‌های پر فیضی در حافظه تاریخی ما نیست.

وی یادآور شد: مراسم اعتکاف در روز یکشنبه پنجم خرداد ساعت 8:30 با مراسم وداع پایان می‌یابد.

انتهای پیام/70004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول