اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل حزب مردم‌سالاری:

ثروت و مال‌اندوزی امنیت ایجاد نمی‌کند

کواکبیان جاری شدن احکام شرعی و شرع مقدس را یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های‌ حکومت اسلامی برشمرد و گفت: در جامعه، باید برای مظلومان امنیت ایجاد کنیم که این امنیت ایجاد کردن تنها با ثروت و مال‌اندوزی نیست.

ثروت و مال‌اندوزی امنیت ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی کواکبیان صبح امروز در جمع گروه‌های اصلاح‌طلب در اردبیل یکی از سیاست‌های اصلی اقتصادی خود را در صورت پیروزی در انتخابات جلوگیری از واردات بی‌رویه اعلام کرد و اظهار داشت: اینکه 25 میلیارد دلار برای واردات اختصاص دهند به طوری که حتی جانماز ما نیز از چین وارد شود جای تاسف و نگرانی است.

وی پایه‌های اصلی اقتصاد را تولید و جلوگیری از واردات بی‌رویه با هدف تنظیم درست بازار توصیف کرد و ‌یادآور شد:‌ در دولت موسوی قیمت دلار در بازار به 160 تومان در پایان دولت هاشمی به 400 تومان و در پایان دولت خاتمی به 800 تومان رسید در حالی که انتظار می‌رفت در دولت احمدی‌نژاد این رقم به یک هزار و 600 تومان برسد اما امروز این رقم به 3 هزار و 600 تومان رسیده است که خود این امر، شوک بزرگی را به بازار و ناتوانی دولت در مهار قیمت‌ها وارد کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در سایه اصلاحات می‌توان هرگونه نابسامانی را سامان داد و نباید این گونه تلقی شود که اصلاح‌طلبان دنبال براندازی نظام هستند یا با خط ولایت و رهبری زاویه پیدا کرده‌اند در حالی که ما در چارچوب نظام به اصلاحات معتقدیم.

کواکبیان جاری شدن احکام شرعی و شرع مقدس را یکی دیگر از بارز‌ترین ویژگی‌های حکومت اسلامی برشمرد و گفت: در جامعه، باید برای مظلومان امنیت ایجاد کنیم که این امنیت ایجاد کردن تنها با ثروت و مال‌اندوزی نیست.

وی با گلایه از شیوه دولت نهم و دهم در اجرای عدالت اجتماعی تصریح کرد: در این هشت سال ثروت ثروتمندان بیشتر و فقر نیازمندان آشکار‌تر شد در حالی که عدالت اجتماعی حکم می‌کند دهک‌های پایین جامعه توانمند‌تر شده و دهک‌های بالای جامعه به حد تعادل برسند.

این فعال سیاسی و مطبوعاتی با اظهار تاسف از وضعیت معیشت مردم و اشتغال تحقق‌ نیافته وعده داده شده از سوی دولت ابراز داشت: ما در حال حاضر 4.5 میلیون دختر بالای 25 سال فارغ‌التحصیل غیر‌متاهل داریم که در جامعه بیکار مانده و حتی تمایلی به ازدواج ندارند.

کواکبیان وجود 11 میلیون بیکار در جامعه را نتیجه سیاست غلط هشت سال گذشته توصیف کرد و افزود: در حالی که دولت وعده 2.5 میلیون شغل را می‌داد امروز با حداقل ایجاد شغل پرونده کاریش را می‌بندد.

وی تاکید کرد: شهرک‌های صنعتی ما به سوله‌ای تبدیل شده‌اند که در آن صدای ارواح را می‌توان شنید و در این سیکل معیوب مشکل اساسی، نبود نقدینگی و بدهی سنگین واحدهای تولیدی به بانک‌هاست.

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس ادامه داد: بنده 50 برنامه خود را به شورای نگهبان داده‌ام که در آن به بخش‌های مختلف اعم از سیاست داخلی و خارجی، سیستم اداری، مسائل اجتماعی توجه داشته به طوری که 12 برنامه ویژه در قالب بسته اقتصادی ارائه کرده‌ام.

کواکبیان گفت: ‌بنده عرصه خدمتگزاری را عرصه همراهی و همسویی مردم می‌دانم و معتقدم باید در مسیر ایجاد اشتغال تمام توان را به کار گرفت.

اصلاحات طاغوت یا ویروس نیست بلکه نیاز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که اصلاحات را مترادف طاغوت و ویروس می‌دانند، عنوان کرد: امام حسین (ع) خود بزرگترین اصلاح‌طلب تاریخ است و نباید هرگز از اصلاحات ترسید.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با سردادن شعار زنده‌باد اصلاحات یادآور شد: بنده این شعار را دوباره احیا می‌کنم چرا که مطالبه اصلی مردم امروز اصلاح الگوی حرکتی در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌هاست.

کواکبیان اهمیت نظارت جمعی و همگانی را یادآور شد و افزود: نباید نسبت به تحولات جامعه و بسیاری از امور بی‌تفاوت باشیم چرا که همین بی‌تفاوتی‌ها و عدم نظارت‌ها سبب شد تا عده‌ای در کمال وقاحت و جلوی چشم قوای سه‌گانه و دستگاه‌های نظارتی 3 هزار میلیارد تومان در این کشور اختلاس کنند.

وی با اشاره به دو حادثه اخیر در نشان دادن اوج فداکاری و دیگری در اوج رذیلت تصریح کرد: در فداکاری اخیر یک پرسنل آتش‌نشانی اوج روحیه و ایثار یک کارگزار نظام را دیدیم و در مقابل در حادثه تلخ دیگر جلوی چشم مردم و ماموران فردی را در تهران می‌کشند اما داد هیچ کس در نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کواکبیان در پایان سخنان خود اذعان داشت: مردم ما در 24 خرداد حماسه‌ای بی‌نظیر خلق می‌کنند و به خالصانه‌ترین خادمان خود با فهم درست رای خواهند داد.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول